Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Trillingmamman - 8 maj 2010 18:15

Morgonen började lugnt med att barnen vaknade precis som de brukar, före tuppen. På strålande humör var de i alla fall och när klockan passerade efter sex var det bara att kliva upp och göra frukost. Ser det ändå som sovmorgon eftersom jag normalt går upp vid halv sex när jag jobbar. Thomas skulle iväg på övning under dagen och jag som planerat vara själv med barnen idag. Förmiddagen flöt på fram till lunch då jag bara helt plötsligt åkte på en blödning. Varför just idag och när jag är själv med barnen. Ringde till Elin som kunde komma med kort varsel, TACK bästa syster. Det var inte akut så men det behövdes kollas upp efter ett samtal med förlossningen.

Fick låna bilen så det var inga problem att ta sig dit och i stort sett så fick jag komma in på en gång också. Urinprov, CTG-kurva och en undersökning blev det och allt var i sin ordning. Tyvärr har jag en spricka som irriterar mig och den kan vara en obehandlad svampinfektion. Lättad åkte jag därifrån, huvudsaken är ju att barnet mår bra i magen. Då kan jag lugnt flyta in i vecka 30 i morgon. Har fått blödning tidigare så detta kändes bekant på något sätt men det är alltid tryggt ändå att åka in. Dumt och chansa ifall det verkligen är något allvarligt.


Kvällen väntar och jag har min syster kvar här över natten. Bjöd på middag och en hög glada ungar idag. Snart får vi andas nu när alla ska sova.


Lucas åkte på en penicillinkur eftersom han har såriga eksem. Heracillin i tio dagar, salva i ett antal veckor och mindre bad. Stackars liten men jag tror inte att han lider av det mer än att det ser illa ut. Hoppas det blir balans med de såriga eksemen snart innan sommaren kommer.


Nu säger jag god natt för idag.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Tidigare månad - Senare månad

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards