Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Jag tror och jag hoppas

Av Trillingmamman - 12 maj 2010 09:46

Natten var intensiv kan man säga. Gabriel vaknade varje halvtimme ända fram till halv sex på morgonen. Trillingarna sov om än oroligt. Isac var den som hade en tendens att vilja spy men gjorde det aldrig. Men han vaknade en gång i natt och hade ganska hög feber. Värre var det med Gabriel som fortfarande var dålig. Men han är den som insjuknade sist också vilket gör det troligast att han slutar sist med.

Mycket tvättande har det blivit men läget är och har varit under kontroll ändå. Som det ser ut nu så är det ingen annan än Gabriel som har kräkts så man kan hoppas att den biten är över. Alla har dock feber just nu och ligger i sina sängar. Passar själv på att bara sitta liten stund. Vi löste det så att jag tog nattpasset för att sedan få sova på morgonen. Vi vet sen tidigare när trillingarna var små så är det bättre att ha en kraschad och en pigg. Man turas om helt enkelt. På dagen hjälps vi åt båda givetvis.


Tack för era inlägg Mia och Sofia! Jag överlevde gårdagen och natten och visst fick disken stå. All fokus låg på barnen och tvätten eftersom rena sängkläder behövdes.


Nu ska jag ta en kopp kaffe och njuta en liten stund och reflektera över gårdagens händelser.

Mödravården gick bra igår, enligt mig. Barnmorskan är inte lika nöjd eftersom mitt Hb-värde ligger så otroligt lågt. Men det har den gjort genom alla graviditeter så för mig är det ett normaltillstånd. Allt annat är lysande och precis i sin ordning.

Tycker det är lite lustigt att jag endast har ökat 5 kg i vikt sen början av graviditeten. Och måttet på magen ligger under medel men är normalt. Första gången i historien då jag är en person som lägger på mig otroligt mycket i vikt, vätska, stora barn under graviditeten. Trillinggraviditeten kan jag inte räkna med men de andra. Har alltid ökat minst 25 kg och legat över kurvan och fött större barn. Det ska bli intressant och se denna gång vad det blir av det hela. Måttet på magen och min viktökning säger egentligen inget om barnets vikt. Men intressant är det. En gång av fyra så får jag känna mig smidig för en gång skull. Har också turen att gå ner allt efter graviditeten utan problem. Det beror på mitt aktiva leverne och att jag äter rätt pga intolerans. Så mig stör det egentligen inte. Bara en tanke, en reflektion från min sida.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Lisa (sjubarnsmamma)

Lisa (sjubarnsmamma)

12 maj 2010 11:19

Hur långt gången är du om jag får fråga? Hoppas dina små snart blir bättre. Inget roligt med sjuka barn.

Kramar o ha en fin dag!

http://www.sjubarnsmamma.com

 
Zebbes mamma

Zebbes mamma

12 maj 2010 11:58

å vad jag har tänkt på er.. Vilken tur att natten ändå gick hyfsat smidigt.. Hade tänkt och ringa, men jag har tappat min röst.. undrar vart jag har lagt den??? hahahha

Kram Mia

http://www.zebbeskamp.blogspot.com

 
Mirka

Mirka

12 maj 2010 13:09

Usch och fy för magsjuka, hoppas att barnen blir friska snart! Jag har alltid gått upp minst 20kg och legat över kurvan förrutom nu med Nellie....Gick upp bara ca 10kg och låg strax under medelkurvan hela graviditeten och hon vägde också minst av alla våra barn (inklusive tvillingarna!)! Sköt om er nu;-) Kram

http://www.tiobarnsmamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards