Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Trillingmamman - 15 maj 2010 19:30

Nu har jag tagit bort den gamla bloggen helt på familjeliv. Det går som skyddat material och är alltså inte raderat, presentationen av mig finns kvar och jag kommer även att skriva inlägg mellan varven. Ni finner mig där som Panthera leo.


Kommer att ägna mitt bloggande här i stället. Har haft över 26000 besökare tidigare under de två år den varit aktiv. Många har följt mig genom min graviditet med trillingarna och hur jag har kämpat för att hålla familjen flytande. Ni trogna läsare är välkomna hit och kommer att få uppleva lite flashbacks och nytt material. Ni nya hälsar jag också välkomna.





Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 15 maj 2010 08:52

Måtte denna magsjuka vara över snart. Shit vad blöjor det byts just nu. Måste få skriva av mig lite då vi är inne på en vecka snart med fyra magsjuka barn.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 15 maj 2010 06:05

Jag försöker se till att gå mina 5 km om dagen, även om det känns lite för min del som är van att röra på mig betydligt mycket mer. Men pga bäckenbottenbesvär så kan jag inte öka det för tillfället. Har nått gränsen där och får ta igen det senare när barnet har kommit.


Men under två veckor nu så har jag gått mina kilometrar varje dag. Och så länge det går tänker jag fortsätta med det tills det är dags. Har stegräknaren på under självaste promenaden bara. Inte hur mycket jag går annars. Promenaden gav ca 9000 steg på 5 km och det är ett ganska bra resultat.

Läste någonstans att man bör gå minst 10000 steg på en dag som otränad. Det är en hel del man måste gå för att få ihop det. Stegräknaren gör så att man får ett uppvaknande över hur lite man rör på sig om man endast jobbar och går hem ( nu finns det människor som har rörligt jobb också, jag syftar på vanligt kontorsjobb ). Normalt sett när jag jobbar, tränar och är hemma på kvällen så får jag ihop över 15000 steg på en dag minst. Men då bakar jag in träningen i form av promenader till och från jobbet.


Vårruset närmar sig med stormsteg. Den första juni är det dags. Vi får se hur det går eftersom jag kommer att vara betydligt större och längre gången. Men runt ska jag.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Tidigare månad - Senare månad

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards