Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

Tre av allt

Av Trillingmamman - 18 maj 2010 10:45

När man har barn så vet man också hur dyrt det kan bli med inköp av allt som behövs. Tyckte att jag kom billigt undan med ett barn då jag inte har varit en fanatiker av att köpa allt nytt. Det enda som jag köpte var vagnen till min dotter och hon är nu 7 år. Vagnen finns kvar än idag, fullt fungerande. Den har använts till Gabriel som nu är 2 år, han använder inte alls vagn idag, och jag kommer att använda den till kommande barn också. På så vis så spar vi pengar.

Allt annat tillbehör försökte jag köpa begagnat, till en viss del nytt, och på så vis sparde man också lite pengar. Med barn nummer två så hade man lite i bagaget att man inte behövde köpa så mycket onödigt som finns på marknaden och använde det som fanns att tillgå.


Men med trillingar blir det lite annorlunda. Man behöver inte köpa allt nytt men det skall fortfarande vara tre av allt. Sängar, stolar, bilbarnstolar, babysitters, kläder och annat. Och det är inte alltid lika lätt att få tag på det antalet än med en. men jag måste säga att vi har haft en enorm tur när det gäller detta.

Vagnen var vi mer eller mindre tvungna att köpa ny eftersom det inte fanns så mycket trillingvagnar begagnat på marknaden. Och det är inte klokt vad de kan ta för priser egentligen för en barnvagn. I vårt fall så blev barnvagnen dyrare än bilen. Sjukt! Men vi hade den enorma turen att få hjälp med det inköpet precis som den hjälpen vi har fått med allt annat. Människor runt omkring blir så otroligt generösa när det kommer till annorlunda situationer. Visserligen så har alla jag känner i min omgivning varit generösa när jag bara har haft ett eller två barn. Men det kommer nya människor också med fina erbjudanden. Och vi är otroligt tacksamma över det. Tack!

Att sitta och betala tre av allt blir i slutändan en enorm summa. Barnen efterfrågar inte nya saker och så länge de är små, sliter på saker så är begagnat minst lika bra för oss. Om inte annat så är det miljövänligt att saker går i arv i detta slit och slängsamhälle. Allt vi har fått har varit helt rent och fräscht och fullt funktionsdugligt.


Ett år har gått och inte många kronor har gått till kläder. Och bara det är en enorm summa på tre ( sex ) barn och på alla dessa år. Så mycket fina kläder, många helt oanvända, har kunnat användas igen tack vare människors generositet. Och jag kommer att skicka det vidare till människor jag vet behöver kläder. Likaså allt annat jag fått av nära runt om.


Ett stort tack till er för jag vet att många av er läser detta. Här är en bild på tre glada killar.


 





Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards