Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Trillingmamman - 21 maj 2010 20:00

Jag vet inte riktigt hur jag skall skriva eller hur jag skall känna. Men när samtalet med soc ägde rum idag och de läste upp den anonyma anmälan så kände jag bara för att skratta. Det som hade skrivits var ju helt taget från något som de egentligen inte hade någon aning om över huvud taget. Kunde man förvänta sig något annat? Och de var tydligen flera i detta trapphus som haft hemligt möte.


För det första så visste de inte ens hur många barn vi har, men tydligen hur vår livssituation ser ut ( vilket inte stämde på många punkter ). De uttryckte sig också att de är rädda för min sambo, därför är de anonyma. Min sambo säger knappt halv sju än mindre pratar med grannarna. Och bara för att han är rakad på skallen och har en kraftigare kroppsbyggnad så är han ingen kriminell brottsling eller potentiell barnmisshandlare. Tänk om man kunde se enbart på utseendet om personen i sig var av den kategorin. Tänk vad enkelt det skulle vara att hitta alla "bad guys". Men med ett sådant inskränkt uttalande och tycke gör att man ser det hela som patetiskt. Hur kan man ens uttala sig så idiotiskt? Och enligt anmälan så skall jag också tydligen bli misshandlad och det är synd om mig. Vart får människor allt i från? Vi pratar om några som inte ens vågar stå upp för det dom säger utan hellre är anonyma. De påstår att läget är akut, men varför ringer man då inte polisen då först? Varför skaffar man inte bevis för att rädda personen/personerna som blir utsatta? Hur tror ni att sociala skall kontakta er för att ta reda på om det är sant eller fråga vidare vad mer ni har att säga om personen eller personerna? Man räddar ingen akut genom att skriva ett anonymt brev till sociala och dessutom skicka det med posten. Hur akut tror ni det ser ut i myndigheternas ögon? Om någon är av akut behov hjälp eller blir utsatt, framförallt barn, så ringer man väl omedelbart. Och står för det man säger, eller?


Våra grannar under oss tyckte att sociala myndigheterna kunde kontakta dem för att de hade absolut ingenting att säga om allt som skrevs än att det bara var diktat. De om någon hör vad vi sysslar med dagligen och nattetid. Och de har aldrig någonsin hört talas om något så korkat uttalat. Tack för att det finns några vänliga själar.


Om man sammanfattar mötet så kan man säga att det gick bra. Det fanns ingenting att ta på. Anmälan var inte korrekt och det fanns för många frågetecken kring det hela. Och att de var anonyma gör ju inte saken bättre eftersom de inte kan utreda vidare. Men för att de handlade om barn så var de tvungna att ta in oss. Och det är ju jättebra att myndighetrna reagerar för då vet man att systemet fungerar. Men de kunde inte driva det vidare.


Så snälla grannar, lägg ner.


 

En bild på min sambo och fyra av barnen. Klockan tre varje dag kommer hornen fram, bara så att ni vet ;-).




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva














Av Trillingmamman - 21 maj 2010 09:30

Framöver tänkte jag beskriva mina barns olika personligheter. Tråkigt nog kan jag inte skriva allihopa och med all respekt till det. Men jag kommer att skriva om Lucas, Isac, Alexander, Gabriel och Linn.


Jag tycker det är så fantastiskt att det kan bli så olika personligheter av små barn. Och det märks redan tidigt också hur de kommer att bli till ett visst sätt. Det skall bli intressant och följa deras resa genom livet.




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Tidigare månad - Senare månad

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards