Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Trillingmamman - 22 maj 2010 13:00

Min enda tjej för tillfället är Linn. Har henne med en man sen ett tidigare förhållande. Hon har mycket god kontakt med sin pappa och allt fungerar mycket bra när det gäller samarbete, samtal och umgänge. Är mycket glad att hon slipper uppleva det krig som oftast är när två föräldrar inte bor tillsammans längre. Har sett det allt för ofta på nära håll.


Linn föddes 2002 i november. Ganska stor var hon och lång, 4390g och 54 cm lång. Mycket hår på huvudet och det gjorde att hon verkligen såg ut som en tjej. Stora ögon hade hon också.

En bestämd ung dam som var lagom envis från start och är sådan som person nu också. Lagom av allt. Hon fungerade klockrent och var oftast lugn och snäll, även om den envisa sidan kunde visa sig mellan varven.


Hon gick från mörkt svart hår till en blond tjej. Varken jag eller hennes pappa är blond så det måste komma från tidigare generation.


Linn har alltid tyckt om att sjunga och gjorde det ganska tidigt. Även om det inte är utmärkande mycket så finns intresset där, och hon är duktig. Även pyssel, läsa och tänka har varit hennes starka sidor. Där har hennes fokus hamnat före allt annat. Allt fysiska har fått vänta ett tag. Vet inte hur mycket det säger om hennes personlighet egentligen, kommer hon att bli en icke fysisk person? Hon gillar dock precis som alla barn att röra på sig men det är inte överdrivet utan lagom. Och ibland kan sjuårstrotsen sätta in och då orkar hon ingenting.


Hon gillar kläder men inte heller där är det överdrivet. Hon går sin egen väg och väljer hellre något som hon tycker om än att ha något som alla andra har.

Håret pysslar hon med också men inte heller där speglar hon sig överdrivet.


Linn gillar när det händer saker runt henne och hon älskar att prata och diskutera mycket. Hon frågar mer än gärna och jag försöker att svara så gott jag kan och på det jag kan. I övrigt har hon väldigt lätt för att lära sig saker vilket är till en fördel för henne i skolan.


 


För övrigt är hon en mycket glad tjej och jag hoppas att hon kommer att förbli så under sin uppväxt. Ska bli intressant och se vad det kommer att bli av den här tjejen.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Tidigare månad - Senare månad

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards