Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Ett litet orosmoln

Av Trillingmamman - 24 maj 2010 11:00

Först vill jag säga TACK för era inlägg! Ska försöka svara på era frågor.


När det gäller bilen så får vi plats med alla barnstolar eftersom vi inte har orginalsätena som skall vara där egentligen. Min sambo är händig och han har tagit säten från en annan bil ( kommer inte ihåg modell ). Min systers son har svetsat nya fästen och på den vägen är det med antalet platser. Men sen går det inte in mer efter detta barn, då har vi nått maxantalet. Då är vi tvungna att ha två bilar.


Ingen granne har gett sig till känna än men jag förväntar mig inte det. Oärliga människor finns det gott om och jag orkar inte slösa min energi och tid till att vara arg hur länge som helst. Även om jag brusar upp för stunden. Och det kändes ärligt talat riktigt skönt att få skriva den där lappen och sätta upp. Reaktionerna har enbart varit positiva än så länge. De som riktigt känner oss har verkligen undrat varför någon ens anmäler. men det bedrivs häxjakt på dem så är och vågar vara annorlunda tyvärr. Man blir ständigt ett samtalsämne och objekt för allmänheten. Till viss del så får man ignorera detta så länge det inte går till överdrift eller grova personangrepp.


I övrigt så har helgen flytit på väldigt bra och barnen har fått hålla sig friska. Dock har min dotter fått små utbrott och jag känner lite oro över detta som mamma och att man inte riktigt räcker till. Men jag och hennes pappa diskuterar kring detta samt att vi pratar med vår dotter väldigt mycket också så det finns goda hopp om att detta skall lösas. Bara ett litet orosmoln i vardagen.





Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Jessica EtEi

24 maj 2010 11:23

Tjenare! Satt o läste om soc anmälan o allt... det är ju helt sjukt att folk ens orkar o inte ens stå för det. Men men, hoppas det löser sig i alla fall. Hoppas allt är bra med dig! /Jessica

 
camilla

camilla

24 maj 2010 11:30

hejsan
herregud..vad tänker folk med..
hur kan man göra nått sånt..blir såå arg när jag läser om vad som hänt er..
hoppas ni kan gå vidare efter detta..jobbigt när man bor nära dom grannar som anmält..

hoppas att allt är bra annars...

ha en bra dag
mvh camilla

http://minstorafamilj.bloggplatsen.se

 
Rita Hedin

Rita Hedin

24 maj 2010 16:34

Hej Trillingmamman!
Nu startar vi säson 3 i familjen Annorlunda och min fråga är om du kunde tänka dig att söka till programmet i år?
Hör av dig till: familjenannorlunda@meterfilm.se så kan vi diskutera mera.
MVH
Rita H

http://meterfilm.se

 
Jeanette

Jeanette

24 maj 2010 17:16

Vad va de för lapp du satt upp? Tycker de är hemskt att få en sån anmälan på sig, skönt dock att dom la ner det.
Hur mår du o magen....??
Här är det full fart på alla 6 barnen. Jesper inne i värsta trotsen, Josefin och Zebbe likaså :) o brudarna springer snart alla 3 :)

http://www.familjen-annorlunda.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

24 maj 2010 17:35

Själv älskar jag folk som är lite annorlunda, tycker man lär sig mycket av människaor som inte är precis som än själv =)

http://www.moyadesign.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards