Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

På vift idag för att inhandla lite

Av Trillingmamman - 27 maj 2010 20:45

Fick som uppdrag efter jobbet att ta mig till Jula, Kungens kurva, för att inhandla en träskrinda. Behöver detta som transportmedel med lite barn i samt det som skall med varje gång vi går ut. En picknick för oss innebär alltid en väska full med blöjor och ombyte samt väska med förnödenheter i matväg. En del bärande med andra ord som man lätt kan dra efter sig i stället för att ta på ryggen. Sandleksaker ska ju med också och nu mot sommaren kommer alla badkläder, handdukar m.m

Fick tag i vagnen som tur var eftersom den utgått ur sortimentet, var slut i webbutiken och i Kungens kurva så fanns det en kvar på lagret. Vilken tur! Och Thomas satte givetvis en personlig prägel på den och målade träytorna i garaget. Hur den ser ut än vet jag inte men det blir spännande att se resultatet.


Herregud det slog mig just idag att inom två månader så har jag fem barn under tre år, och alla är blöjbarn. Undrar om det är svenskt rekord eller finns det fler som jag? För antalet barn är ju inget konstigt då det finns fler som har många barn och betydligt fler än jag. Så hur annorlunda är jag?

Med sambons son inräknat så är det givetvis sex barn under fyra år. Känns konstigt och tråkigt att inte kunna nämna honom så mycket men med all respekt till hans mamma så gör jag det inte.


Isac har fortfarande lite feber och han fick dela säng med mig på morgonen. Och konstigt nog denna morgon så sov alla länge vilket är ovanligt. Annars brukar det tassas klockan fem innan jag går upp för att göra mig i ordning. Gabriel är en fena på att höra mig och gör mig alltid sällskap. Inte mig emot eftersom jag får en liten mysstund innan jag går till jobbet.

Igår satt jag och fixade med min ledighet och det visade sig att jag hade dagar kvar att fylla ut fram tills jag går på ledighet igen. Vilket privilegium att jobba halvtid så länge. Lite egentid och samtidigt kunna vara med barnen, det är lyx.


Graviditeten smyger sig på och nu börjar det kännas rejält lite överallt, kan man beställa en ny höft? För den håller bokstavligen på att dela på sig i ett antal delar och åt olika håll. Men det är väl sviterna efter att ha så täta graviditeter antar jag.

Går in i vecka 33 i helgen och allt går så fort. Känner att det är massor att göra innan det är dags att "föda". Ett bokat datum känns lite konstigt men har varit med förr med trillingarna. Och ärligt talat så har jag inte tid innan heller så barnet får inte komma ut innan. Har vårruset, resan till Malmö ( broloppet ), Thomas medverkan i kronprinsessans bröllop, vårt giftermål... sen kan jag föda. Ska antagligen hinna med en hel del annat där emellan också. Bara att pussla barnen var ett jobb men som tur är så har jag så goa föräldrar och släkt som ställer upp, TACK!

Höll på att glömma nästa helg också där jag och Mia skall besöka Gnesta marknaden också med alla barnen :-). Vilken resa det också kommer att bli. Och jag ser fram mot det som bara den.


Nu väntas spikmattan och badet har jag redan avklarat. Tog med mig Gabriel också och vi lekte lite kaffebjudning, en riktigt härlig mysig stund det var bara han och jag. I morgon kommer Linn och jag skall hitta på något som hon och jag kan göra. Längtar så efter henne med.


 

En bild på Isac som inte är alltför pigg men ändå uppskattade gårdagens utflykt.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Lilian

28 maj 2010 10:58

Måste bara säga Dig, att jag tycker du är enastående, som mamma o att du har ork till alla! Du skulle ha tapperhetsmedalj, åtmindstonde av mig !!Skall Ni gifta er innan babysen anländer också? Glöm inte bort dig själv i alltihop, kram till alla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards