Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Trillingmamman - 14 juni 2010 10:00

Nu är vi tillbaka till verkligheten igen. Vilken härlig resa det har varit. Thomas gjorde bra ifrån sig på Broloppet, sprang över två mil ( halvmarathon ) på 2 timmar och 10 minuter. Starkt jobbat! Och som det blåste, men de hade som tur var medvind över bron. Kunde har varit tvärtom. Solbrända, glada och halvt som halvt kraschade är vi och hemma igen.


Tog lite bilder som jag lägger upp så ni får se vårat lilla äventyr.


  


Det här är våran övernattningsplats första dagen. Hela vägen ner regnade det och blåste duktigt. Tror det var ganska nervöst för Thomas eftersom det är sådant väder som man inte vill ha när man springer över en bro.


  


Att vakna och se denna fantastiska utsikt gjorde att morgonstund har guld i mun. Första gången jag ser Öresundsbron.


  


Och självklart så tog vi en tur till Turning Torso på lördagmorgonen. Häftig byggnad det med. Och är man i Malmö så måste man ju fotografera den också.


  


En nervös Thomas tror jag som alldeles strax skall åka med bussen över till Danmark där starten gick kl. 16.00 Solen kom fram och faktiskt så blev det skönt väder och en trevlig väntan på fastlandet. Hade varit värre om det regnade. Men sol blev det och en solbränna på köpet.


  


Starten fick man följa via en storbildstv. Sjukt mycket folk var det och över 30000 deltagare. Fick höra sen att det var 20000 av dem som var danskar.

Om ni tittar på stolpen till höger så fick jag även med ett flygplan ( onödigt vetande men jag såg det först efter det att jag förde över bilderna på datorn hemma sen ).


  


Den snabbaste killen spran på 1 timme och 6 minuter. Grattis säger jag bara!


  


Efter loppet och när Thomas åter var tillbaka så bestämde vi oss för ett litet infall helt spontant ( älskar sådant ). Vi åker över bron och till Danmark för en liten extra tur på vägen hem. Klockan var över åtta och regnet, blåsten och det dåliga vädret hade tagit över. På Öresundsbron så blåste det duktigt kan jag säga och bilen krängde mycket. De varnade till och med för mycket hårda vindar. Första gången jag åker över denna magnifika bro och jag var inte kaxig i det vädret. En litet tunt räcke på max en meter var det enda som separerade oss från att trilla i vattnet. Gissa om jag hade andan i halsen resan över eftersom det blåste rejält. Lyckades ändå ta lite bilder.


  


Lite mer utsiktsbilder. Synd på det dåliga vädret bara.


  


Ganska högt och samtidigt häftigt. Hade vädret varit finare så hade jag kunnat öppnat fönstret och fotat, men nu blev det genom vindrutan och där av kvaliteten.


  


I Danmark för att hitta en plats att övernatta. Det blev lite spartanskt men väldigt mysigt ändå eftersom vi sov i bilen.


  


Passade på att ta ett foto i förbifarten. Tyckte namnet på butiken var så fränt, vad nu det betyder det som står.


  


På väg till Helsingör på morgonen för att fortsätta vår långa resa hem. Tyvärr blev det endast några få timmar i Danmark och mest utsikt från bilen. Tyckte om det jag såg och kommer definitivt att åka tillbaka för att se mer. Och givetvis ta med alla barnen, de skulle älska att tälta.


  


Här kommer färjan över till Sverige och Helsingborg.


 


Resan över tog bara 20 minuter och Thomas ville självklart äta den klassiska danska korven.


   


Till vänster har vi det vackra Vättern. Vi har just passerat Jönköping och skall ta vår första paus i Gränna för att titta på polkagristillverkningen.


  


Och vädret börjar dessutom spricka upp och en liten lunch utomhus efter besöket är ju grädden på moset.


  


Nu kommer solen fram på allvar och vi hittade en plats lite längre upp med en utsikt över Vättern.


  


En lunch tillagad i stormkök och i gröngräset. Gissa om aptiten var på plats. Gott var det.


Jag har tagit mer bilder och kommer att lägga upp vid senare tillfälle. Detta var en kort beskrivning av vårat äventyr denna helg. En superresa med andra ord!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva






Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards