Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

En dag full av överraskningar och lilla julafton för många

Av Trillingmamman - 23 juni 2010 20:00

Idag har vi varit en sväng till Schweizerbadet. Glömde ta med kameran och först tänkte jag inte på det eftersom jag ändå fotograferade pojkarna igår, blir favorit i repris känns det som att bara ta kort på stranden. Men jag ångrade mig lite smått då alla trillingarna och de andra två badade i vattnet. De verkligen satt och njöt, plaskade vilt, strosade omkring och undersökte det som fanns på botten. Schweizerbadet är känt för att vara barnvänligt och det är grundt vatten långt ut. Pojkarna såg så harmoniska ut där de satt och de verkligen njöt. Även de större var på strålande humör och grävde med sina leksaker och byggde slott och rullade i sanden. Och vädret ska vi inte tala om. Jag och Thomas njöt massor av att inte stressa, vilket vi inte behöver eftersom det kommer att komma mycket nu framöver. Så vi måste ta igen oss de få tillfällen som ges.


När vi kom hem så blev det rena julafton för barnen. Vår granne som bor mitt över och har två äldre pojkar hade samlat ihop tre kassar fulla med leksaker till grabbarna. Gissa om deras ögon trillade ut. Det tog tid innan de somnade ikväll vilket jag har full förståelse för. Och det var inte lite leksaker heller. Fotade en del utav det. Ett JÄTTETACK till vår granne och hans barn. Det finns verkligen människor som bjuder på sig själv och till andra, han vår granne är en av dom. Sen finns det av andra sorten, den bittra avundsjuka ugglorna. Men de tänker jag inte nämna mer om idag eftersom det var så otroligt roligt för barnen att få dessa saker som säkerligen kostat massor en gång i tiden. Lägger upp lite bilder.


  


Det var bilar, motorcyklar, jeepar av dess olika slag.


  


Dinosaurier, monster och gubbar i mängder.


  


Helikoptrar, flygplan och ännu mera bilar. Och stota var dom också.


  


Och detta jättehangarfartyg som innehöll massor med flygplan för dess ändamål. Herregud säger jag bara.


Sen var det faktiskt julafton för mig och Thomas med. Våra vigselringar kom som vi beställde förra veckan. Vi är jättenöjda båda två och bröllopet är nära nu. I morgon blir det även att prova klänningen som kommer. Sen är det bara skorna kvar och detaljer runt omkring det hela som skall inhandlas. Här kommer bilder på ringarna.


  


Ett hemligt litet etui.


  


Och innehållet som också är graverat.


Tänkte inte skriva så mycket mer idag. Tack alla för era inlägg. Har inte hunnit svara. Ska nu lägga upp och sy nya gardiner för vår bil som skall med på resan. Må så gott alla!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Sofia

23 juni 2010 20:54

Men vilka fina ringar :). Hur snygga som helst! Åh, vad jag längtar till den 9/7. Att få vara med och dela en sådan fin och viktig dag med er är en ära! Stora kramar till stora och små..

 
Mirka

Mirka

23 juni 2010 22:05

Vilken snäll granne! Förstår att pojkarna höll på att tappa ögonen, jättefina saker de fick ju:-)
Och era ringar...WOW, så fina!! ska bli kul att se bilder från brölloppet sen;-)
Mailar dig så fort jag får en lugn stund för mig själv:-D
Kram så länge

http://www.tiobarnsmamma.blogg.se

 
Jeanette

Jeanette

23 juni 2010 22:25

Underbart gumman

http://www.familjen-annorlunda.bloggplatsen.se

 
Zebbes mamma

Zebbes mamma

24 juni 2010 00:06

ÅÅÅ vad fina de är :) Fina ringar till ett fint par :) Kan det bli bättre ??

mycket snäll granne också :)

Kram Mia

http://www.zebbeskamp.blogspot.com

 
Ingen bild

Anne T

24 juni 2010 09:30

Ojoj..vad mkt leksaker...kul att grannarna är så snälla och ger bort dom, så någon annan får glädjas av det istället =)
Vigselringarna är så fina! Snart är det dags för er =)
Ha en underbar midsommar!!!
Kram på er!
Anne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards