Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Trillingmamman - 4 juli 2010 08:10

Igår hade vi en underbar dag med Mia och hennes familj. Värmen bjöd på lugn dag med bad och lek för de minsta och vuxet-bara-vara-snack på oss vuxna. Så skönt att bara kunna njuta och inte anstränga sig så mycket. Det grillades på kvällen och vi hade väldigt trevligt allihopa, mera sådant. Barnen slocknade som ljus när vi kom hem, och även jag kan jag tala om.


I den här värmen så försvinner krafterna ganska fort. Men jag vill absolut inte klaga. Tycker om sol och värme mer än vinter och kyla. Skulle gott kunna flytta till varmare breddgrader.

Nu är det bara två veckor kvar och garanterat nedräkning så tillståndet är ju inte konstant i mitt läge. Är så trött och med all säkerhet så är det en kombination av allt ( ska dock prova tipset om apelsinjuice också, TACK C ).

På tisdag väntas nytt besök på MVC och förmodligen den sista också. De kommer nog att ta nya prover men det känns ganska meningslöst eftersom innan de har beslutat om sprutor så ligger jag redan på förlossningen och operationen. Bättre att ladda med allt som går i mat och dryckväg för att få upp värdena lite.


Nästa vecka blir jag också fru. Det börjar bli nervöst men det är nog en normal känsla, en overklig känsla också. Det mesta är ordnat som på snudd lite detaljer bara. Men ingen panik alls.

Klänningen är faktiskt en brudklänning för gravida så jag lyckades ändå in i det sista att få tag på något i min storlek och det tillståndet. Vet inte hur många som gifter sig i vecka 38 ( 37+0 idag ). Bara att knipa så den stora dagen hinns med.

Bilder kommer självklart att läggas ut efteråt här. Kameran har inte kommit fram så mycket men det finns en del material på andra saker och evengemang som kommer att läggas upp inom kort.


Nu är det en kopp kaffe, en dusch och bara njuta av solen som väntas idag denna soliga söndag. Hoppas ni alla får det riktigt, riktigt mysigt också.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards