Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Trillingmamman - 6 juli 2010 19:34

Ett besök på mödravården idag visade redan det jag visste sen tidigare. Dåliga värden när det gäller mitt Hb, ett medel på 93. Men helt ärligt, vad hjälper det nu att ta ett prover igen på laboratoriet? Ställde den frågan till barnmorskan och hon kunde inget annat än att hålla med, men att sjukhuset nu kan se statistik över hur det har sett ut genom graviditeten. Det köper jag men några järnsprutor lär jag aldrig se röken av och det hinner jag ändå inte med. Och med den läkarens utlåtande också så lär det bli dubbel dos av C-vitamin i stället.


Proverna skall tas i morgon och det tar en vecka innan svaren kommer. Då är vi inne på slutet av nästa vecka redan och veckan därpå är det dags ändå för barnet att komma ut. Måndagen går åt till inskrivning även om jag kommer hem på kvällen sen efter alla samtal med läkare, narkosläkare och barnmorskor. På tisdag är det planerat snitt. Än vet jag inte om det blir morgon, mitt på dagen eller eftermiddag som det kommer att utföras på. Hoppas så tidigt som möjligt.

Det som blir troligast också är att jag får blodtransfusion, men det har jag fått alla andra gånger ändå så det är inget nytt. Bara inte barnet påverkas av allt detta med mina dåliga värden. Att jag tar stryk är en sak. Är inte orolig ändå då jag vet sen tidigare att jag repar mig fort trots hur det ser ut.


Besöket var idag det sista också på mödravården. Känns lite vemodigt då barnmorskan jag har är en super kvinna på alla sätt och vis. Har haft henne genom alla mina graviditeter förutom mitt första barn. Lite tungt var det.


Den slutgiltiga viktkurvan på mödravården slutade med 11 kg plus. Men kommer säkert att gå upp ett eller två kilo till. Trodde det var mer jag hade gått upp men så var det inte för om jag inte minns fel så hade jag tidigare nämnt 16 kg.

Barnet är också fixerat och har helt enkelt halkat ner dit den ska. Har också känt det så det visste jag innerst inne. Hoppas bara att jag inte föder nu de närmaste dagarna för sätter värkarna igång så blir det akut snitt. Barnmorskan trodde barnet skulle bli stort så det blir nog en över 4 kg trodde hon.


Nu måste jag sluta då jag har massor att göra. Sysslorna ropar på mig och blir inte gjort hur mycket jag än tittar på det. Så det är bara att ta tjuren vid hornen.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 6 juli 2010 11:30

Lägger upp statistik över juni månad som bjöd på mer besökare. Kul att så många tittar hit både svenska som utländska.


 


Idag blev statistiken enkelt redigerat i Paint och Picnik då jag har bytt dator. Kunde inte se statistiken med den andra och nedladdningen av Adobe flash player fungerade inte tillfredställande. Men gamla häcken är alltid pålitlig.


Totalt antalet besökare under juni blev 1364 personer jämfört med maj som besöktes av 1199 personer.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards