Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Trillingmamman - 16 juli 2010 20:41

Det blev en fika idag som jag bittert ångrade efter det att jag börjat servera. Men har man gett en så får man ge alla. Ni kommer snart att förstå varför när bilderna kommer.


  


Ett gott råd från mig är, servera INTE Ballerina kladdkaka i den här värmen.


  


Kladdiga men ack så lyckliga killar. Gott såg det ut att vara. Mycket mmmmm som kom från deras munnar.


  


Isac var ju helt klart kladdigast och den som vräkte i sig mest. Gottegrisen nummer ett.


  


Gabriel hade sin lilla krigsmålning han med med choklad i ansiktet och på kroppen. Man ser direkt var någonstans de har torkat av sig. Med choklad blir inga fläckar osynliga.


  


Nåja... det finns ju badkar, tvål och vatten så det blev ju rena pojkar av dem också. Och det som händer efter ett gäng kakor och ett svalkande bad, jo sockerkicken träder in. På med Mora Träsk och ALLA dansade sockret ur sig. Fick trillingarna på bild.


  


Isac är djupt koncentrerad i sin dans samtidigt som han vill kolla på vad som händer på tv och hur dom gör dom där Mora Träsk.


  


Alexander föredrog bollar och lät dansandet vara efter en kort sväng på dansgolvet.

Efter det åkte vi ut och spelade fotboll på Åva och åt korv med bröd tills de stupade mer eller mindre.

Och jag är inte så långt ifrån det jag heller. Först en dusch, sen spikmattan och efter det kan jag lägga mig i hängmattan.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 16 juli 2010 08:36

Nu går tiden onekligen sakta. Det är nära inpå och det känns i hela kroppen. Gissa om man längtar tills det är över. Innan så var det bara ett datum man hade i huvudet och tänkte inte så mycket på det, men nu så är det uppenbart på alla sätt.

Kunde inte sova i natt. Varmt var det. Låg och vred och vände på mig hela tiden. Ringde in till förlossningen igår eftersom febern kom tillbaka på kvällen. Så jag ville rådfråga eftersom det är tredje dagen jag har det. Bara normalt sa dom så det är bara att invänta tisdag vilket inte gör mig något. Det är ändå nära. Det som oroar mig eller rättare sagt finns i bakhuvudet är att jag vid alla snitt har fått feber och infektion i kroppen, därför ringde jag in för att fråga. Men, bara normalt enligt dom att man får så. Så jag får helt enkelt lita på det dom säger. Har frossa idag med men inte jättehög feber. Ska dricka ännu mer än vad jag gör så får vi se om det hjälper, kanske är jag bara uttorkad i denna värme. Har huvudvärk också så det blir en alvedon som bonus.


Tror dock att gårdagens besök vid stranden inte var så bra för min del. Blev mycket sol direkt på. Jag behöver skugga och vila. Men efter att ha varit inomhus och vilat i två dagar så kryper det i kroppen. Så det får bli ett bad med skugga idag annars överlever jag inte.


Nedräkning pågår för fullt och just nu så finns inget annat i mitt huvud. Har inte packat väskan ännu som jag skulle ha gjort. Det har kommit upp andra saker helt enkelt. Och i denna värme så vill man bara packa underkläder, inget annat. Men jag har ett par dagar på mig för inget lär ju hända innan ändå.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards