Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Fredag, lördag, söndag, måndag inskrivning och sen tisdag

Av Trillingmamman - 16 juli 2010 08:36

Nu går tiden onekligen sakta. Det är nära inpå och det känns i hela kroppen. Gissa om man längtar tills det är över. Innan så var det bara ett datum man hade i huvudet och tänkte inte så mycket på det, men nu så är det uppenbart på alla sätt.

Kunde inte sova i natt. Varmt var det. Låg och vred och vände på mig hela tiden. Ringde in till förlossningen igår eftersom febern kom tillbaka på kvällen. Så jag ville rådfråga eftersom det är tredje dagen jag har det. Bara normalt sa dom så det är bara att invänta tisdag vilket inte gör mig något. Det är ändå nära. Det som oroar mig eller rättare sagt finns i bakhuvudet är att jag vid alla snitt har fått feber och infektion i kroppen, därför ringde jag in för att fråga. Men, bara normalt enligt dom att man får så. Så jag får helt enkelt lita på det dom säger. Har frossa idag med men inte jättehög feber. Ska dricka ännu mer än vad jag gör så får vi se om det hjälper, kanske är jag bara uttorkad i denna värme. Har huvudvärk också så det blir en alvedon som bonus.


Tror dock att gårdagens besök vid stranden inte var så bra för min del. Blev mycket sol direkt på. Jag behöver skugga och vila. Men efter att ha varit inomhus och vilat i två dagar så kryper det i kroppen. Så det får bli ett bad med skugga idag annars överlever jag inte.


Nedräkning pågår för fullt och just nu så finns inget annat i mitt huvud. Har inte packat väskan ännu som jag skulle ha gjort. Det har kommit upp andra saker helt enkelt. Och i denna värme så vill man bara packa underkläder, inget annat. Men jag har ett par dagar på mig för inget lär ju hända innan ändå.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Elisabeth

Elisabeth

16 juli 2010 09:05

Lycka till på Tisdag :)

http://knytet.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

16 juli 2010 09:32

Dålig på att höra av mig, men tänker på dig/er ofta. Kram Siss

http://www.villavital.se

 
Trillingmamman

Trillingmamman

16 juli 2010 09:44

Hallå syster!

Här är en till som är minst lika dålig ;-). Men jag älskar er ändå.

Kram från oss

http://www.familjenxl.bloggplatsen.se

 
annkatrin

annkatrin

16 juli 2010 10:58

Nä, feber är inte roligt i sommarvärmen och dessutom inte när man är gravid :(
Men det måste vara skönt ändå att ha ett fast datum då du vet att bebisen kommer ;)
Krya på dig!

http://annkatrin-mindagbok.blogspot.com

 
Trillingmamman

Trillingmamman

16 juli 2010 11:09

Ja det är skönt att veta att det blir ett slut på tisdag. bebisen är egentligen beräknad till den 24 juli och man kunde lika gärna ha gått över två veckor dessutom. Och då är man inne i augusti. Det slipper jag.

Febern är inte jättehög men den finns. Gör så lite som möjligt just nu och vilar för det mesta.

Tack så hjärtligt för inlägget och omtanken. Önskar detsamma dit.

Kram Eva

http://www.familjenxl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofia

16 juli 2010 11:58

Fina. Hoppas att helgen bjuder på lite svalare väder för er, speciellt för dig. Vi tänker mycket om er och hoppas att allt går som planerat fram till tisdag! Stora kramar från Anne-marie, Göran och mig.

 
Trillingmamman

Trillingmamman

16 juli 2010 12:12

Tack vännen!

Hälsa så gott till alla där uppe från alla oss. Biter ihop här till tisdag, sen vet vi vad som döljer sig där inne :-).

Massor med kramar från klanen

http://www.familjenxl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards