Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Trillingmamman - 25 juli 2010 14:05

Nu börjar man komma tillbaka till verkligheten lite. Känns himla skönt och vara hemma igen. Allt går mycket smidigare än vad jag trodde att det skulle göra. Hade en natt som var ganska körig med matningen men det kan ha varit värmen eller vad som helst. Annars går det bara bra.

Hon skriker till när hon är hungrig men är för övrigt lugn. Faktiskt det lugnaste barnet än så länge. De andra barnen tycker det är roligt med Julie och vill mer än gärna klappa henne. Även trillingarna gör det med stor nyfikenhet. Ingen större skillnad än vad det var innan förutom att barnet nu är på utsidan. Allt är som vanligt med andra ord.


Var på återbesök igår och det var som det skulle. Kan inte låta bli och le lite åt "amningspolisen" som jag träffade, en äldre dam från den gamla skolan. Fick ju frågan hur ofta jag ammade och svarade att när hon är hungrig och det blir ca vart tredje eller vart fjärde timme. I hennes ögon måste det ha varit en svordom från avgrunden av djävulen själv eller något för hon utbrast att man måste amma elva gånger per dygn minst. Och jag som trodde det räckte med att ge dem mat när de är hungriga för oftast säger de till. I alla fall så har mina barn gjort det och det gör Julie också. Visst så låter jag det inte gå alltför lång tid om det nu skulle göra det.

Fick också höra en ny grej och det var att om barnen är vakna och tittar så är de hungriga. Jaha, och om man har gett barnet bröstet två gånger och det ändå ligger och kikar en stund, betyder det att dom är hungriga igen då!! Har nog missat något. Är de inte så att de kanske lyssnar lite efter ljud som låter bekant eller bara tittar på alla färger som är luddiga. Har inte fungerat att trycka in mer mat eller ett bröst i ansiktet när jag har försökt, så hungrig är inte min dotter när hon kikar. Men, men... det är bara att lyssna med ett halvt öra och sen gå hem och göra på sitt vis. Så länge hon är frisk, växer som hon ska och är nöjd så kommer jag att amma när HON själv vill det. Sen får deras norm säga vad den vill.


Lägger upp lite nya kort på barnen. Sen är det dags att baka. Ikväll kommer det besök från min arbetskamrat och hennes dotter. Ska bil kul då hon står mig nära i allt.


  


Här är Julie mätt och belåten.


  


Gabriel som alltid har bus i blicken. En riktig liten Emil.


  


Alexander som älskar att grimasera.


  


Lucas är en kopia av Gabriel på många sätt även om han är en egen person också. Men ack så busig.


  


Isac är en allvarlig kille som älskar bollar i alla storlekar.


  


Linn min lilla prinsessa.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards