Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Söndag eftermiddag

Av Trillingmamman - 25 juli 2010 14:05

Nu börjar man komma tillbaka till verkligheten lite. Känns himla skönt och vara hemma igen. Allt går mycket smidigare än vad jag trodde att det skulle göra. Hade en natt som var ganska körig med matningen men det kan ha varit värmen eller vad som helst. Annars går det bara bra.

Hon skriker till när hon är hungrig men är för övrigt lugn. Faktiskt det lugnaste barnet än så länge. De andra barnen tycker det är roligt med Julie och vill mer än gärna klappa henne. Även trillingarna gör det med stor nyfikenhet. Ingen större skillnad än vad det var innan förutom att barnet nu är på utsidan. Allt är som vanligt med andra ord.


Var på återbesök igår och det var som det skulle. Kan inte låta bli och le lite åt "amningspolisen" som jag träffade, en äldre dam från den gamla skolan. Fick ju frågan hur ofta jag ammade och svarade att när hon är hungrig och det blir ca vart tredje eller vart fjärde timme. I hennes ögon måste det ha varit en svordom från avgrunden av djävulen själv eller något för hon utbrast att man måste amma elva gånger per dygn minst. Och jag som trodde det räckte med att ge dem mat när de är hungriga för oftast säger de till. I alla fall så har mina barn gjort det och det gör Julie också. Visst så låter jag det inte gå alltför lång tid om det nu skulle göra det.

Fick också höra en ny grej och det var att om barnen är vakna och tittar så är de hungriga. Jaha, och om man har gett barnet bröstet två gånger och det ändå ligger och kikar en stund, betyder det att dom är hungriga igen då!! Har nog missat något. Är de inte så att de kanske lyssnar lite efter ljud som låter bekant eller bara tittar på alla färger som är luddiga. Har inte fungerat att trycka in mer mat eller ett bröst i ansiktet när jag har försökt, så hungrig är inte min dotter när hon kikar. Men, men... det är bara att lyssna med ett halvt öra och sen gå hem och göra på sitt vis. Så länge hon är frisk, växer som hon ska och är nöjd så kommer jag att amma när HON själv vill det. Sen får deras norm säga vad den vill.


Lägger upp lite nya kort på barnen. Sen är det dags att baka. Ikväll kommer det besök från min arbetskamrat och hennes dotter. Ska bil kul då hon står mig nära i allt.


  


Här är Julie mätt och belåten.


  


Gabriel som alltid har bus i blicken. En riktig liten Emil.


  


Alexander som älskar att grimasera.


  


Lucas är en kopia av Gabriel på många sätt även om han är en egen person också. Men ack så busig.


  


Isac är en allvarlig kille som älskar bollar i alla storlekar.


  


Linn min lilla prinsessa.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Lisa (sjubarnsmamma)

Lisa (sjubarnsmamma)

25 juli 2010 14:55

wow. Så mycket hår :-D
Så söt!

http://www.sjubarnsmamma.com

 
annkatrin

annkatrin

25 juli 2010 16:29

Tycker du gör helt rätt att amma när hon själv säger till. Har aldrig hört det andra, men jag tror också att dom lyssnar på ljud m.m när dom ligger och tittar.
Jättefin lien tjej =)

Ha en bra kväll =)

http://annkatrin-mindagbok.blogspot.com

 
Ingen bild

Nina

25 juli 2010 17:55

Hej på er,

Roligt att vi gick på varandra i går :-)
Ja du, skall man lyssna till vad alla säger skulle man bli helt snurrig, en säger si och en annan säger så! 11 gånger har jag aldrig hört tidigare.... då gör man jo inget annat än att amma :-)
Och med tanke på att du har 5 barn innan vet nog du bäst ;-)

Kram från Nina

 
Milla

Milla

25 juli 2010 20:17

Hej,
Har varit inne några gånger tidigare och läst på din fina blogg (trillade in via en annan sida där du fanns länkad). Vill först och främst säga ett stort grattis till din fina lilla Julie, jösses så söt hon är, vilken kalufs :).
Gillar din blogg, det är så roligt att få följa andra "annorlunda" och stora familjer i deras vardag. Är själv mamma till fem (så småningom, förhoppningsvi sex) barn. Älskar mitt smått kaotiska liv med mina underbara ungar. Är mkt imponerad över din ork med alla dina små barn, det ger mig mkt inspiration i min vardag.
Önskar dig lycka till med dina fina barn
en stor kram
Camilla

http://www.familjenellison.blogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

25 juli 2010 21:44

Vilka fina barn du har :)

Hade jag fått den "tanten" när jag mådde dåligt över amningen så hade jag väl brutit ihop totalt. Vadå, amma 11 gånger per dygn, då skulle man ju få sitta jämnt. Hur blir det när dom blir äldre då och har längre vakenperioder och ligger och tittar på allt runtomkring....är dom hungriga hela tiden då också?

http://knytet.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

27 juli 2010 09:51

Egentligen borde jag hålla mig härifrån, för jag blir sugen på fler barn när jag läser din blogg! Jag menar, kan du så kan väl jag... jag har ju redan fyra... hmm... :-))
Bra blogg!

http://xecute.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards