Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 30 juli 2010

Av Trillingmamman - 30 juli 2010 10:06

Först och främst så vill jag tacka för alla inlägg och komplimanger. Det värmer gott och jag beklagar att jag inte hunnit svara. Det har varit en del att stå i de senaste dagarna.


Igår blev det en tur till jobbet för att hälsa på. Tog med mig hälften av gänget och givetvis lilla Julie. Det blev ett par timmar avverkade där och det gjorde inte så mycket eftersom vädret var så dåligt för att vara ute. Det bokstavligen öste ner. Så de fick röja på min arbetsplats vilket de fann väldigt roligt. Och de älskar att åka bil med V8:a i dessutom.


Har även ordnat med dopinbjudan som skall skickas ut idag eller senast måndag. Hoppas på idag för det är bara två veckor dit. Och det skall inhandlas doppresent också för vi skall på dop hela familjen i morgon. Så det är lite att stå i under denna dag med.

Tycker om att göra saker själv så inbjudan blev gjord av mig personligen och på mitt lilla vis. Gillar att pyssla och så här blev resultatet.


  

  


Igår kväll fick jag också tummen ur rumpan och sorterade bland barnens kläder. Fick även fyra kassar med kläder av en arbetskamrat så det passade att rensa ut också, inte bara fylla på i garderoberna. Och vilken chock jag fick när jag insåg att grabbarna hade växt. Fyra kassar in med pojkkläder och sex kassar ut. Hoppsan!

Även lilla Julie fick in två kassar med kläder så hon har ett par månader framåt. Jag tycker det är bra om kläderna används så jag skickar mina kassar vidare till min syster som har en son i passande ålder. Så hon är på väg hitåt idag med för att hämta upp allt.


Som ni märker så har vi inga problem att fylla dagarna med saker att göra. Det går i ett hela tiden.

Närmast är dopet av våra barn som kommer att ske i mitten på augusti. Vi kommer att döpa alla fem samtidigt och det ska bli något helt nytt. Men otroligt häftigt också.

Sen fyller jag 35 år också så det blir en hel del med att ordna där också. Augusti kommer inte att bli en lugn månad utan fylld med aktiviteter i stort sett varenda helg. Vardagarna ser betydligt lugnare ut tack och lov, eller så lugnt det kan bli med många barn. Sen kommer det hända även andra saker i höst som jag kommer att ta upp vid senare tillfälle.


Nu är det dags att ta itu med lite innan allt brakar loss. De små sover än så länge men det är alltid bra och ligga steget före så man slipper kaoset. På återseende.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards