Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Trillingmamman - 7 augusti 2010 19:11

Så här kul tyckte Gabriel det var med Bolibompa på tv.


  


Så kan det gå efter en dag hos mormor och morfar. Men trevligt var det och en riktigt god lunch blev det också.

Trillingarna sover de med sen en timme tillbaka. Ser ut att bli en lugn kväll för min del och jag hoppas att jag somnar hyfsat tidigt idag. Vet att Julie kommer att vakna och vilja ha mat.


  


För hon är så här pigg just nu.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 7 augusti 2010 09:07

Igår somnade nog alla utan bekymmer. Ingen vaknade på natten för att dricka eller springa in till sängen. Bara Julie som ville ha mat. Det har med andra ord varit en god natts sömn måste jag säga.

Gabriel var så ivrig i morse med frukosten att han hällde ut en liter mjölk över hela frukostbordet till sin gröt. Det var väl morgonens hyss för hans del. Och det är ju vardagsmat nu mera med hans hyss.


Nu skall de små vila för sedan skall vi bege oss ut för en lunch med mamma och pappa någonstans. Vart vet vi inte eftersom vädret får bestämma lite idag. Hoppas att det inte regnar bara. Ska passa på att ta en dusch och fixa i ordning mig när jag kan. Har ordnat med disk och tvätt men väljer att blunda lite för resten för att öppna ögonen ikväll och göra en städning. Barnen får vara i fokus idag och måsten tar jag sen.


Dopet står i fokus ganska mycket och jag är så glad att de flesta har tackat ja även fast vi väljer att ha dopet långt borta denna gång. Men det betyder mycket för Thomas detta ställe och val av kyrka så det är redan bestämt sen länge. Gudföräldrar har blivit tillfrågade på så när som alla barnen nu. Och de som har blivit tillfrågade har tackat jag till vår stora glädje också.

Ska tänka igenom mat, klädsel för barnen och den planerade grillningen på lördag samt dopets förlopp. Har ändå tid på mig så jag känner ingen stress då vi skall träffa prästen på lördag. Det kommer att bli en upplevelse att döpa alla fem samtidigt.


Nu har jag äntligen fått mitt nya körkort och bankomatkort så det blir att beställa linser också eftersom jag i nuläget har glasögon varje dag. Inget ont i det men glasögon och ett antal barn går inte alltid ihop. Och med mitt synfel så är de ganska dyra vilket gör att man inte vill att barnen skall få tag på dem. Linser är så mycket smidigare på så sätt. Vakna och sätta in ögonen och man slipper torka av de stup i kvarten. Har haft dålig syn så länge jag kan minnas sen jag var liten och varit linsbärare sen åttonde klass. När jag har pengar ordentligt så skall jag göra en operation om det är möjligt med mitt synfel då jag är kraftigt närsynt med astigmatiska fel på båda ögonen ( jag har specialslipade glasögon för att slippa flaskbotteneffekten ).

Kanske det inte går med operation. Hoppas kan jag alltid göra. Hur som haver så kan jag i alla fall beställa linser och det står överst på listan.


I morgon har vi också en efterlängtad tur att se fram mot. Men först dagens aktiviteter.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards