Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Hur man fyller en dag

Av Trillingmamman - 19 augusti 2010 11:17

Tack alla för era kommentarer i bloggen!


Har inte hunnit svara på allt men ni ska veta att jag uppskattar otroligt mycket av det ni skriver.


Befinner mig just nu i en månad med väldigt mycket aktiviteter, resor, födelsedagar, dop och allt möjligt. Därför har tiden inte riktigt funnits till att sitta i lugn och ro och besvara. Tänkte tala om att djuren på tälttaket är inte getingar utan flygmyror. Nog för att jag är en snabb fotograf men getingarna ville jag inte ens ha med på bild.


Den här morgonen började betydligt bättre och mitt humör är också åt det ljusare hållet. Idag blir det en intensiv dag med mycket att göra inför morgondagen så det kommer inte att bli mycket rast eller ro. Men om barnen är snälla och jag gladare så gör det allt mycket lättare.


Sitter med en kopp kaffe och tar min lilla paus. Bokade av BVC-tiden av olika anledningar eftersom det inte är en akut tid. Men hon är så go vår barnsköterska så hon kom hem till oss i stället. Och lilla Julie har nästan gått upp ett kilo och växt på längden till hela 56 cm.


Efter det att barnen har somnat ikväll så skall jag packa allt till morgondagens resa. Åker efter åtta i morgon bitti för att hämta upp Thomas och sen vidare till Göteborg. Kameran kommer jag givetvis att ta med och jag tänker fotografera massor som vanligt.


Tack mamma och pappa för att ni ställer upp och tar de tre små trollen! Mutor är tillåtet i helgen med reservation för lite mat. Tack för att ni finns, barnen avgudar er. Och vi med!


Nu måste jag ta tag i lunchen och förbereda lite. Sen skall jag hämta min dotter Linn och bonussonen. Efter det måste vi bege oss ut för att handla lite för ikväll blir det lite extra gott.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
camilla

camilla

19 augusti 2010 16:34

(ett privat meddelande)

hejsan
tack för rådet om vagnen..

vad ska ni ha för er?
vart bor ni..undrar bara så jag vet hur långt det blir för hämtning.hehe

jag ska ju inte ha förens i mars så det är ganska nytt men jag tittar redan efter möjligheter med vagn.

kommer då ha 3 barn på 2 år o måste ha en trillingvagn..
om det inte av nån anledning är fler än 1 barn *fniss*
då får jag ha en stå bräda till eller nått..men en trilling vagn är ett måste sen då jag går mycket till dagis o skola..
har tyvär inget körkort än..

skani sälja den omgående eller senare under hösten/vintern.
för då hinner jag nog få ihop lite pengar ,beroende på vad priset blir..

hör gärna av dig
mvh camilla

http://minstorafamilj.bloggplatsen.se

 
camilla

camilla

19 augusti 2010 16:35

ojda såg att det kom med endå..
jaja det gör inget..
hej så länge..
mvh camilla

http://minstorafamilj.bloggplatsen.se

 
camilla

camilla

19 augusti 2010 20:26

hejsan
det var ett bra pris..
vi bor i norra dalarna ..men har ju fortfarande familj o släkt kvar i stockholm o botkyrka som kan hämta åt oss isåfall..
jag ska sälja en massa saker ..o samla ihop lite så jag har en liten start peng haha..
så om den finns kvar när jag vet efter ul att allt är ok så kan jag höra va mig så får vi se om den är kvar..
mvh camilla

http://minstorafamilj.bloggplatsen.se

 
camilla

camilla

19 augusti 2010 22:19

glömde ju skriva att ultraljudet blir i mitten/slutet av oktober..
mvh camilla

http://minstorafamilj.bloggplatsen.se

Trillingmamman

20 augusti 2010 05:08

Hej!

Hör av dig då, det går så bra så :-). Lycka till så länge!

MVH Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards