Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Trillingmamman - 30 augusti 2010 09:58

Jag har blivit så otroligt inspirerad till att börja träna igen. Dels för att jag har gått ner 15 kg redan sen Julie föddes och dels för att jag har tiden på kvällarna. Sen är jag väldigt målmedveten när det gäller vissa saker ( inte alltid städning då ). Träning och tävlingar är ett utav dem. Mitt mål är dock inte att ha en kropp som en 20-åring för man måste vara realistisk och inse att man har fött sex barn, gått igenom fyra graviditeter varav en med trillingar och sen att jag är över trettio nu mera. Målet är mer att må bra och givetvis se lite resultat. Styrketräning är en bra träning för att förebygga arbetsskador också bland annat.


Jag och min syster Elin inhandlade gummiband här om dagen och satte onsdag som startdatum. Tiden finns för att träna men kanske inte alltid dom tiderna som jag vill. Och är det så att man inte kan ta sig till gymet så får gymet komma till mig. Gummiband är också enkelt att använda och det finns många olika övningar att göra med för i stort sett hela kroppen. Gummiboll har jag också. Här är det senaste inköpet.


  


Lite lustigt att bilden fick nummer 666 och jag undrar vad det nu skall betyda. Att det går åt helvete eller att det lyckas med jävlar anamma ( för dom som är lite skeptiska, 666 är djävulens tal ). Hur som helst så blir det träning av och jag kan börja lätt för att trappa upp. Det borde inte vara något problem med snittet heller. Fortsättning följer...



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards