Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Trillingmamman - 2 september 2010 08:57

Igår var det första träningsdagen som jag och min syster hade satt som stardatum. Vi har lagt upp ett schema så att vi går igenom muskelgrupperna under veckan men inte på en och samma dag. Första träningen blev ryggen. Och till den träningen hade jag tre olika övningar. Tog inte så lång tid även om det kändes lite ( idag helt okej men ändå lite öm ).


Har en träningsdagbok där jag har skrivit in startvikten och måttat olika delar på kroppen. Vikten kan vara lite missvisande då muskler väger mer än fett. Även om mitt mål är att gå ner till 65 kg. Målen måste vara realistiska och perspektivet långsiktligt. Underverk sker inte över en natt eller en månad. Jag har trots allt gått ner 16 kg redan sen Julie föddes.


Vi har även tagit bild på före och bilder kommer tas efter för att jämföra skillnaden. Kommer inte att lägga ut dem än.


Första mätningen kommer att ske efter ca 8 veckor då resultat inte syns på en gång när man styrketränar. Kommer att anteckna vart efter resultat blir.

Träningen kommer att ske varje dag men jag kanske inte skriver om den  hela tiden då det händer en massa annat i mitt liv. Men en gång i veckan kommer jag garanterat att uppdatera hur det har gått. Första tiden handlar om att bryta vanor och komma in i självaste träningen.


Idag är min syster här på besök och vi ska gå igenom lite övningar som vi ska göra. Det är mycket möjligt att vissa övningar kommer att ändras. Jag kommer inte att blanda in någon diet i detta utan jag ser min matlivsstil som ganska sund. Äter lagom av allt och syndar mellan varven men inte överdrivet åt något håll.


Inspirationen är på topp och det känns jättebra att ha kommit igång. Hoppas att jag kan inspirera andra till att börja träna också. För det finns bara fördelar med att styrketräna både kroppsmässigt och psykiskt. På detta så kommer jag att lägga på promenaderna, cykling eller löpning. Men en sak i taget. Risken är att man lägger på för mycket till en början är att man tappar intresset.


Nu skall jag återgå till min vardag.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 2 september 2010 08:30

Besökare till min blogg fortsätter att öka och i augusti så hade jag 2075 personer här och tittade. Tycker det är jättekul att så många hittat hit.


  


Hoppas ni fortsätter att läsa, nya som gamla trogna. Varmt välkomna!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards