Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Många flickors dröm

Av Trillingmamman - 6 september 2010 08:52

I går var det de större barnens dag. Linn var inte med på dagskryssningen eftersom hon var hos sin pappa. Så det passade bra att göra något med henne, hennes bästa kompis Felicia och Zebbe på söndagen i stället. De små flickorna var också med samt Gabriel.


Hittade en annons i tidningen och det visade sig att flickidolen Darin skulle komma till Haninge Centrum för uppträdande och skivsignering. Gissa om det lös i Linns ögon. Hon var eld och lågor över detta. Så det blev dagens utflykt. Åter igen med Mia vilket var supertrevligt igen ( denna gång sov vi inte ). Thomas var hemma med trillingarna då det inte är det lättaste att stå och trängas bland hundratals skrikande flickor. Linns farmor var med också.


Kameran i högsta hugg även om den börjar strula. Objektivet vill inte vara med och jag är lite oroad över om den snart skall gå sönder. Kameran är ju en kär ägodel i detta hem. Använder den nästan dagligen. Men den svek mig inte igår. Har mina knep för glapp mellan kameran och objektivet.

Här kommer lite bilder från gårdagens utflykt i Haninge Centrum.


                         

Jag tror att Linn och de andra var nöjda över dagen. Även om det var lite pirrigt att möta honom så nära för de små fansen. Kön var lång till signeringen men alla väntade så snällt, även Gabriel. Småtjejerna låg i vagnen och sa knappt halv sju under tiden. Så de måste ha tyckt om musiken de med.

Ännu en trevlig dag med Mia och hennes familj. Nu väntar jag snart fikabesök av min syster samt träning. Åter till vardagen.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Sofia

6 september 2010 09:44

Men, vilken toppenhelg ni har haft! Kryssning med hela gänget, Darin för Linn, Felicia och Zebbe. Fulltankad med upplevelser och roliga skratt känns måndagen helt okej, eller hur?
Kramar till förbannelse!! :)

Trillingmamman

6 september 2010 10:01

Ja det var verkligen spontana saker som förgyllde helgen. Vi behövde annat att tänka på som du kanske förstår ;-).
Buffén var "gratis" för barn under 5 år. Tur för oss med alla små pirayor HA HA HA. Gissa om de åt grabbarna.

Idag ligger de flesta barnen mer eller mindre sjuka vilket är mindre kul. Bara jag, Linn och Julie som är friska. Det är vi tjejer som klarar oss från skiten med förkylning.

Den här måndagen är ändå mer än okej. Hoppas att den blir lika för dig gumman. Och vi skickar massor med kramar till er. Och till förbannelse.

God damn ;-)

 
Zebbes mamma

Zebbes mamma

6 september 2010 11:01

åå vilka fina bilder återigen utav dej... du får gärna maila några utav dem till mej :)

och nu har jag bestämt mej.. vill också ha en sådan där kamera. Det hamnar på önskelistan till jul... hihi

Kram och tack för en toppenhelg

http://www.zebbeskamp.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ölandsvindar

7 september 2010 08:36

Vilka jättefina bilder på alla barnen. Så roligt att se.
Kram
Mias faster

 
Milla

Milla

7 september 2010 10:31

Vad roligt för Linn att få träffa sin idol :). Jag har gått och funderat på om mina barn ska få skriva ned önskingar om sånt som de vill göra på tu man hand med en av oss föräldrar så ska vi sen försöka beta av dessa då och då så alla barnen får lite egentid. Tror det är viktigt att åtminstone försöka ge dem det lite då och då när ma känner att det behöver det när man lever i en stor familj.
Vad har du för kamera? Själv fotar jag med en Nikon D80, är jättenöjd, men har också problem med att objektivet lixom verkar glappa i bland, då får jag stänga av kameran och ta loss objektivet och sätta ihop igen. Har hört andra som har samma problem.
Hoppas ni kryar på er, såg att grabbarna är sjuka
kram Milla

http://www.familjenellison.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards