Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 8 september 2010

Av Trillingmamman - 8 september 2010 18:11

Trodde att det skulle bli en lugn vecka, men så blev det inte. Barnen som har varit snoriga fick feber. De avlöste varandra även om det var kort och intensivt. De enda som inte insjuknade var vi tjejer, tills idag. Då ringde skolan och talade om att Linn var magsjuk. Men hon tillfrisknade fort för senare nu på eftermiddagen så var det inte så mycket klagomål från henne. Tack och lov! Jag och Julie är fortfarande friska och hoppas att det förblir så.

Har haft min syster på besök och jag har fått otroligt mycket gjort. Tvätten som bara växte kunde jag ta på morgonen i tvättstugan. Nu är korgen så gott som tom. Sen har jag också rensat bland barnens leksaker som bokstavligen var på väg att överta hela lägenheten. Bort med trasigt och gamla Mc Donalds-leksaker. Städningen gick fort och jag fick ta en välbehövlig vals med dammsugaren. Tack Elin för din hjälp och trevliga sällskap!

Nu har jag bara golven kvar men ingen brådska med det än.


Har beställt en ny bok som jag fick här om dagen innehållande övningar med gummiband. Körde ett pass i måndags och skall köra ett ikväll med. Igår blev det inget då jag följde deras råd att vila minst i 24 timmar till 78 timmar. Så det blir tre gånger i veckan ett hårt pass. Tyckte att det passade bättre så jag skall följa det ett tag. Känns bättre med en genomkörare än bara enstaka muskelgrupper, även om det också kändes bra. Måste hitta ett sätt som passar mig och min träning för det ska vara kul, inte ett måste. Tiden finns, oftast på kvällen. Och det tar inte mer än 30-50 minuter varje pass. Och det fungerar för mig.


Julie hon växer fort nu. Den tjugonde så blir hon två månader. Tyckte det var igår man födde henne. Håret växer på den unga damen och hennes vikt går stadigt uppåt. En mycket lugn tjej till humöret och helt olik sina bröder. Lägger in ett kort på henne.


  


Hon ser ut som liten trollunge. De andra killarna är väldigt gosiga mot henne också. Speciellt Gabriel som beskyddar så länge han är vaken på dygnet. Mycket klappar, kramar och pussar blir det. Har en känsla att hon kommer och bli bortskämd av sina bröder. Det visar sig med åren.


Nu måste jag sluta. Träningspasset kallar och en varm skön dusch efter det.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards