Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Äntligen fredag

Av Trillingmamman - 10 september 2010 08:25

Idag är jag sjukt trött. Hade så svårt att sova igår. Det händer ibland när jag har för mycket runt omkring mig, kan inte riktigt varva ner ordentligt. Allt har gått i ett. Sjuka barn, tonvis med tvätt som släpat efter, rensning av allt, telefonsamtal till olika myndigheter och så vidare. Hela veckan har jag varit en speedad duracellkanin känns det som. Har dock fått otroligt mycket hjälp av mamma och min syster Elin, TACK! Och det känns skönt att ha fått saker gjorda för mycket har varit "måsten".


Fick gå ifrån en stund igår och besöka frisören vilket var väl behövligt. Ingen radikal förändring, bara toppa av det som vuxit med månaderna. Så lite känns ändå så mycket. Skall se framöver om jag kan ta ett nytt besök och lägga in lite slingor i min kalufs. Har så otroligt mycket hår. Tappade inget under graviditeten eller efteråt och har aldrig gjort. Är nog lyckligt lottad som frisören sa till mig.

Ibland behöver man dock en liten stund för sig själv även om det bara är ett besök till frissan. Mamma var här och hjälpte mig med att passa de små. Tog med mig Linn så hon och jag fick vara själva.


Tvättade av trillingvagnen igår som jag har haft på annons. Har en köpare idag som kommer lång väg för att titta på den. Behöver få in pengar till kommande dyra utgifter så det passade bra att sälja den. Så det blir en tur till huvudstaden i eftermiddag.

Använder den andra vagnen mest när jag är ensam med barnen i veckorna. Det är ett måste att kunna ta sig till den närmaste affären även om den är liten och skitdyr. Mjölk, smör och bröd behövs ofta i det här hemmet som ni kanske förstår. Ska nog införskaffa en bakmaskin och börja baka i stället ( och en ko samt 4875943 hönor som värper ägg ). Känns surt att slänga ut över 20 kr för ett par futtiga torra mackor som försvinner på en gång. Nu äter ju inte jag dem eftersom jag är intolerant, men barnen gör och dom är ett par stycken. Tror i långa loppet att en bakmaskin och gör-det-själv är bättre, billigare och godare. En sådan maskin jäser, knådar och bakar i ett. Så slipper man stå där själv och veva ( hör ni hur tråkigt jag tycker det är att baka ). Och det kanske finns maskiner med timer som man kan ställa in när man vill att det ska vara klart. Ska kika runt lite efter en sådan. Vet ni någon maskin som är super eller kan rekommendera något så skriv gärna.


Helgen är här men är alldeles för kort. Thomas kommer hem idag också och han är efterlängtad. Barnen kommer att bli så glada, och jag med givetvis. Behöver hans armar för att kunna utföra en hel del måsten som står högt upp på listan just nu.


Trillingarna sover och jag tänkte ta mitt träningspass nu. Och en välbehövlig dusch. Här får man ta de tider som fungerar med resten av familjen. Men det gör inget. Suget efter att träna finns så det är bara att ta tjuren vid hornen och sätta igång.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Zebbes mamma

Zebbes mamma

10 september 2010 21:34

http://www.tretti.se/hushallsapparater/brod/bakmaskiner/princess-breadmaker

http://www.tretti.se/hushallsapparater/brod/bakmaskiner/electrolux-ebm8000

Den översta länken var den billigaste jag hittade när jag googlade, och sedan tryckte på en länk.. Nästa länk fanns också på samma sida och där kan du ställa in fördröjd starttid. Dvs fixa innan du lägger dej, så kan du vakna till doften av nybakat bröd :)

Kram Mia


http://www.zebbeskamp.bloggplatsen.se

Trillingmamman

11 september 2010 13:18

Tack för infon gumman :-)!

Kikade på båda och den billigare var nog bättre. Även om den andra gjorde allt själv över natten. Den fick så ruskigt dålig kritik, och var riktigt dyr. Kanske ska hålla mig till en som blandar allt, jäser osv... så kan jag trycka på knappen själv ;-).

Men en maskin behövs... fasiken vad det går åt mackor här... HUA!

Kram vännen

 
Ingen bild

Tjolahopp

11 september 2010 11:47

hej
har en bakmaskin o den används inte mycket, det blir bröd till typ 2 personer sedan måste man äta det direkt annars blir den som en klump...kompakt och torrt....du kan ju göra en fråga fall det är fler som använder sådan vill ju inte va negativ...
ha en bra dag

Trillingmamman

11 september 2010 13:15

Hej!

Och tack för infon :-). Vet du vad det var för märke på den maskinen? Vissa som jag sett har fått dåliga recensioner.
När det gäller åtgång så lär brödet ätas inom en timme. Vi är ganska många i familjen och en limpa räcker inte långt.

Ha en trevlig dag du med :-)

 
Ingen bild

Mari

11 september 2010 21:53

Hej!
Vihar en OBH nordica bakmaskin. Den knodar, jäser, gräddar & har timer. Priset ligger mittimellan dom andra två föreslagna.
Vi Gör ordning bakmaskinen på kvällen på morgon så luktar hela huset av nybakat bröd.

LYCKA TILL!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards