Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Älskade busfrö

Av Trillingmamman - 13 september 2010 09:34

Gabriel är verkligen ett litet busfrö. Idag hade han tagit sig in i kylskåpet, tagit ut lite ost och en äggkartong. Han hade fått för sig att han skulle äta ägg och ost. Två stora tuggor på kanten och ett gäng knäckta ägg på golvet. Där sitter hans bröder och badar i råa ägg på köksgolvet. Han är ju snäll som delar med sig i alla fall. Bara att ta rätt på geggan bokstavligt talat. För med så många kraschade ägg på golvet så kan ni gissa hur det såg ut. Allt detta hände medan jag matade Julie. Man hör inget så får man jordens överraskning när man kommer ut i köket.

Finns det hänglås att sätta på kylskåpet? Handtagen är borttagna för länge sedan. Nu hjälper inte det ens. Gabriel, Gabriel... älskade busunge. Du sätter mamma i arbete minsann. Tänk om det blir tre till som gör likadant!! Får hoppas att det inte blir så.


Har tagit rätt på äggskal, äggröra och ostsmulor. Ska ta mig en kopp kaffe, låta trillingarna sova en stund och sen röja igen. Tvätten kallar. Rensning bland alla saker lika så. Sen har jag min efterlängtade egentid ikväll och skall då träna igen. Då åker gummibanden fram.


Tack för tipsen om bakmaskiner förresten. Ska titta noga innan jag helt bestämmer mig. Fler tips mottages tacksamt.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
mångmamma

mångmamma

13 september 2010 11:43

Underbart.
Härligt att starta nya veckan med lite hederligt köksgolvsstädande!
Hoppas resten av veckan blir mindre...kladdig!?

http://hemsktmycketbarn.blogspot.com

Trillingmamman

13 september 2010 15:30

Gabriel är ett riktigt busfrö ;-). Varje dag är det något i som görs. men jag hoppas han i fortsättningen låter bli kylen och frysen ;-). Blir som sagt väldans kladdigt när han har sina hyss där.

Ha en underbar dag :-))

 
Ingen bild

Tina

13 september 2010 15:14

Ikea har lås till kyl/frys. Fick ha det när min stora flicka var liten

Trillingmamman

13 september 2010 15:31

Tack Tina .-). Ikea och jag blev just kompisar. Ska kika in på deras hemsida ASAP.

 
carrå - 19 år och mamma

carrå - 19 år och mamma

13 september 2010 15:26

Spännande med trillingar :)

http://ettnyttsteg.blogg.se

Trillingmamman

13 september 2010 15:33

Måste säga att det är ett privilegium att få tre på en gång då det inte är många som får vara med om det över huvud taget. Fast det är ett stort privilegium att ha så många barn för heller kan inte alla få barn.

Ha en trevlig dag och tack för inlägget :-).

 
Zebbes mamma

Zebbes mamma

13 september 2010 17:11

först mail, sen fb, sen din blogg... alltid ett måste för att hålla humöret uppe... att jag har en timme mellan praktik och föräldramöte spelar ingen roll... fixa middag, rasta hund, kolla hur barnens dag har varit, äta middag, springa på toa och det viktigaste.. kika på din blogg, så ser min timme ut nu, mellan 5-6.. Underbar son och härlig mamma :)

Kram från Mia-på-språng....

http://www.zebbeskamp.bloggplatsen.se

Trillingmamman

13 september 2010 17:30

Mia, Mia :-). Ungefär samma här fast jag har all tid i världen ;-)... nåja inte riktigt sant. men nog går jag in varje dag och tittar om du har skrivit något :-). Mia-abstinens :-))).

Ha en superduper kväll.

Kramar i massor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards