Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 18 september 2010

Av Trillingmamman - 18 september 2010 09:45

Trots allt packande och det trånga boendet just nu så tar jag mig tid för att träna. Behöver det mentalt, ta en paus i allt. Och varför då inte träna i stället för att sitta här ( det hinner jag med ändå som ni märker ).

Ska så småningom när vi landat på nya stället fota de övningar jag gör och dela med mig lite av vad jag sysslar med när jag tränar på gummibanden.

Först trodde jag inte riktigt på dessa men när man har tränat med dem ett tag så tycker jag att det är tio gånger bekvämare än hantlar, och det är en smaksak dessutom och passar mig förträffligt. Och visst är det motstånd i dem för vissa övningar gör mig helt slut. Eller så är jag bara otränad   .


Kunde inte hålla mig från att mäta mig även om det är för tok på tidigt. Styrketräning visar resultat efter ganska lång tid, ganska otacksamt. Inga direkta muskler synliga på mig än men det har ändå minskat 3 cm i midjan, 1 cm runt om rumpan. Kanske är det annat som gjort att det försvunnit, vilket jag inte tror eftersom jag inte gjort så mycket mer än packat. Tyvärr har det inte blivit så mycket promenader heller eftersom barnen, packandet och rensandet kräver sitt just nu. Hinner ändå med gummibanden vilket jag är nöjd över. Sen när vi väl är på plats så hinner jag med promenader då Thomas ändå är hemma på kvällarna. Kommer att sätta upp min trainer också då cykelsäsongen ute inte är den bästa. Lite bra musik i öronen så duger det med för min del.


Kommer att återkomma med mer om min träning efter flytten. Kämpa på alla ni där ute!


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards