Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 20 september 2010

Av Trillingmamman - 20 september 2010 17:46

Idag har det varit en mysig och trevlig dag då vi haft Sofia på besök med Baloo. Vi lunchade tillsammans och sen när barnen lekte så tog jag bilder i massor, egentligen hela 150 stycken ( systemkamera är bra ibland ). Efter det var det bara att sortera ut och redigera för bloggen. Vill låta bilderna tala sitt språk så här kommer dom. Tack Sofia! Underbara du...


                 

Sen kom Linn hem efter skolan i samband med att Sofia skulle åka för dagen. I helgen hade Linn varit med sin pappa och farmor i Tallinn. Och hon kom hem med den finaste presenten till mig. TACK! Den är helt enkelt underbar. Världens goaste Linn.


     

Det värmde i hela hjärtat. Är en samlare på grodor så denna får en plats i vårt nya hem. och den har jag inte i min samling heller.


Sen måste ni bara få se resultatet av Sofias och Gabriels teckning.


 


Ville egentligen skriva mer men jag är alldeles för skärrad för det. Det hände en sak vid middagstid, men jag klarar inte av att skriva om det nu. Därför blir detta inlägg kortare än vad jag hade tänkt mig även om jag har haft en underbar dag i övrigt. Vill inte förstöra detta inlägg så jag återkommer om vad som hände när jag klarar av att skriva om det.


Tack Sofia för en underbar dag. Alltid lika trevligt :-). Syns snart igen. Massor med kramar.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 20 september 2010 07:48

För första gången så känner jag ingen panik inför en flytt. Vi ligger i fas med all packning. I fredags så rensade jag mitt förråd och det blev klart på mindre än två timmar. Hade packat duktigt innan så det fanns inte så mycket att lägga ner i nya kartonger.

Vårat förråd behöver det packas lite i men jag har börjat där och slängt en massa redan. Det är dock inte så mycket kvar bara det som skall läggas i kartonger för att underlätta flytten lite.


Min mamma har varit här och hjälpt mig till och från. Alla fönstrena är tvättade, en del skåp är urtorkade, spisen och mycket mer... TACK MAMMA! Din hjälp betyder så mycket!


Lägenheten är invaderad av kartonger. Var det inte trångt innan så är det nu. Att man överlever är troligtvis för att jag är ensam hemma med barnen, Linn är i skolan och Thomas jobbar i Skövde. Det hade säkert gått annars också men det hade varit jobbigt. Nu är det jag som är den enda vuxna hemma och då kan jag ta det på ett helt annat sätt. Barnen bryr sig inte så mycket, de röjer som vanligt.


   


Vissa rum är inte fyllda med kartonger än. Tack och lov. Men vardagsrummet är proppfullt. Sen står det tomma kartonger som skall fyllas i hallen. Fast det är inte så mycket kvar att packa. Det tyngsta är förrådet och garaget.


För övrigt så härjar förkylningen i denna familj. Alla är snoriga, hostiga och allmänt hängiga. Men ingen feber så humöret är ändå under kontroll. De små äter och leker som vanligt. Tackar gud för det annars hade det varit jobbigt.

Veckan är späckad som vanligt så den kommer att gå fort. Nu är det verkligen nedräkning.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards