Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Den där Billy är bra ibland...

Av Trillingmamman - 22 september 2010 18:57

Trodde att en tur till parken skulle göra susen efter det att ha haft syster Anna och en av hennes söner på besök. Men pojkarna ville inte alls efter en stund. En ramlar, en grinar, en smiter och en slåss. Så det blev ingen lång stund ute. Bättre lite än inte alls då vädret var helt underbart. Det märks dock att de fortfarande är lite sjuka, annars hade de orkat längre.


Humöret blev inte bättre inne så det blev mutor med Billy´s panpizza till middag. Från ljudnivå HÖG till fridfullhet på 3 sekunder efter det att jag serverade maten. Och för en stund så var barnen nöjda. Så här fina var dom.


   

Det fanns dock en liten tjej som var på sitt bästa humör, Julie. Två månader är hon nu och kan ge sitt bästa leende.


 

Pojkarna somnade gott efter badet. Var ju tvungen att skölja bort maten från alla tänkbara kroppsdelar. För det var pizza överallt på dom små. Julie är fortfarande vaken ett tag till och har fått bada hon med. Men som vanligt så kommer hon att somna snart eftersom det är kväll. Och då får jag och min stora tjej Linn lite egen tid. Det blir titta på Idol och äta popcorn som står på schemat. Inte fel med lite onsdagsmys.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Milla

Milla

22 september 2010 19:58

Hej Eva,
Du vet väl att du är min vardags hjälte :). Jag är såå imponerad av din ork och hur du fixar att vara en sån fin mamma till alla dessa fina barn. Du är värd ett stort pris. Hade tidigare inte alls förstått att din man dessutom jobbade på annan ort i veckorna. Du är fantastisk.
Fy så otäckt det måste ha varit för dig när din lille kille satte i halsen, vilken mardröm, men så otroligt skönt att allt gick bra. Jag vill önska er lycka till med flytten. Jag tror det kommer gå jättebra för ni verkar se livet från den ljusa sidan i alla lägen. Bor själv låångt i från familj och vänner i Sverige, nämligen Belgien. Det går hur bra som helst.
Jag hoppas du och dottern får en mysig kväll framför idol, ska göra detsamma med min dotter.
Stor kram från Milla med liiiten bebis i magen (min nummer sex)

http://www.familjenellison.blogg.se

Trillingmamman

22 september 2010 21:12

TACK för dina värmande ord!

Tror flytten kommer att göra oss gott. Vi behöver det. Och vi ser ljust på det alla i familjen.

Hade det mysigt med Linn och Idol, även om det inte är ett favoritprogram. Huvudsaken är att hon och jag hade den lilla stunden. Dock blev vi lite avbrutna av min egen lilla trio som är förkylda. De hade en egen audition ;-).

Ett varmt lycka till med alla dina underbara barn :-).


Kramar från klanen Silverlantz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards