Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 24 september 2010

Av Trillingmamman - 24 september 2010 09:35

Ja vad säger man, har man barn så får man räkna med att gå upp tidigt på morgonen. Det började redan klockan fem. Och inte helt otippat att det var Gabriel heller som var först uppe. På med tv:n, rota i köket efter frukost och väcka brorsorna. Nu hann jag förhindra en katastrof då jag var uppe direkt när han vaknade. Men annars kunde det ha blivit bus då dessa moment går fort när Gabriel sätter igång.


Kaffe är räddningen och det var bara att brygga på. Sen var alla igång och hungriga så det var bara att duka fram frukost i ottan. Linn skulle ändå till skolan och blev väckt av sin egen lilla kör sjungandes vid sängen. Alla var på gott humör ändå så gott som man kan vara vid den tiden på morgonen. Ja lite bilder hann jag med också då de såg så roliga och busiga ut framför Bolibompa.


           

Riktigt busiga var de också och jag önskade att jag hade åtta armar vid det här laget. Gabriel skulle konstant kissa på toaletten, Isac klättrade överallt där han inte fick klättra och gjorde som Gabriel brukar göra nämligen ta ut allt från skåpen, Lucas gick omkring och slog på alla och Alexander röjde rätt duktigt han med. Julie låg dock snällt och väntade med stora ögon och undrade säkert vad brorsorna höll på med.

Nu sover trillingarna så jag får andas ut lite. Gabriel har ritat här på morgonen och det är kritor överallt att ta rätt på... snart så. Bara sitta en liten stund till. Och gärna ett par koppar kaffe till.


Det som står på schemat idag är packa, packa och åter packa. Fortfarande ingen panik men det behövs göras. Tvätten, ja jag blundade igår men den är fortfarande kvar. Jag blundar ett tag till. Ringa samtal om bilen ska jag också göra då jag får hjälp med att byta bromsklossar på den. Städa kanske innan Thomas kommer hem också, på de ytor som finns kvar i lägenheten. Där emellan så ska jag väl hinna med lunch och gå ut med barnen också. Som ni ser så har jag inga problem att fylla mina dagar.

Dags och sätta igång med andra ord. Vad gör jag här?



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards