Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

I morgon försvinner två

Av Trillingmamman - 28 september 2010 16:37

Det har varit öppna dörrar idag också, både mamma och syster Elin har varit här. Det blev en god lunch och trevligt sällskap ett par timmar.

Mamma blev räddaren i nöden som köpte kaffe åt mig på morgonen. Isac hade nämligen sönder kaffekannan till bryggaren. Som tur var så kom ingen till skada tack vare att man hade öronen på spänn. Hörde tystnaden och kände på mig att det inte var som det skulle i köket. Och kom in precis när det sa krasch.... Och jag som var på väg och brygga morgonkaffet. Fick snällt vänta tills mamma kom. Och gissa om jag njöt av kaffet.


Trångt börjar det bli nu med alla kartonger överallt. Men i morgon så kommer två av barnen att få åka iväg så här nära inpå flytten. Ska då försöka packa ihop det sista så gott det går. Blev inte många kartonger nu under dagen. Har dock kvällen på mig nu när de ska sova och dessutom i morgon också när det är två barn mindre.


Har också planer på att ta en promenad och fota omgivningen i morgon, det sista innan flytt. Så man kommer ihåg hur man bodde. Thomas kommer också hem i morgon kväll, sent. Och det är bra om så mycket som möjligt är packat. På torsdag kommer nästa två barn att få åka iväg. Bara Julie kvar eftersom jag är matmaskinen just nu. Sen kommer det bara att rulla på med nedmontering av tavlor och hyllor, städa av det sista och packa in kartonger i bilar. Nu är det verkligen nära.


 


Kartonger från golv till tak och flera rader.


Vet inte om detta är den sista bloggen innan vi flyttar. Kanske hinner jag med en till, en paus i morgon. Jag vet inte än. Det beror på som sagt hur mycket som görs ikväll.

På tal om kväll så börjar det att närma sig det med. Blöjbyte på alla fem står på tur. Ett bad av mina små "skitgrisar" är nödvändigt idag också. Som sagt, i morgon åker Gabriel och Lucas. Dags att ta hand om dom små och gosa lite extra.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

veronica

28 september 2010 18:46

Hej, får man fråga vart ni ska flytta någonstans?

Trillingmamman

28 september 2010 19:02

Hej Veronica!

Klart du får fråga :-). Vi flyttar till Skövde.


Mvh Eva

 
Elisabeth

Elisabeth

28 september 2010 21:24

Lycka till med allt nu :)

http://knytet.bloggplatsen.se

Trillingmamman

29 september 2010 07:33

Tack så hjärtligt :-)

 
Mamma till tio

Mamma till tio

29 september 2010 11:14

Hoppas allt kommer att gå smärtfritt med storflytten /Bettan

http://www.metrobloggem.se/Mamma10

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards