Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Har fått mycket gjort idag

Av Trillingmamman - 29 september 2010 14:04

Tänk vad mycket jag har fått gjort idag. Gabriel och Lucas åkte på förmiddagen så jag fick "tid över". Och det säger ganska mycket om dom två också, busungarna nummer ett som man ständigt behöver övervaka. Isac och Alexander är betydligt lugnare även om dom är i farten också. Inte alls på samma sätt.

Så det är med gott samvete jag sitter här och bloggar och tar en fikapaus. Hinner med mera snart igen och har hela eftermiddagen på mig.


Förutom packning så har jag beställt biljetter till Iron Maiden 2011. Vilken lycka!! Det är gott om tid att ordna med barnvakt tills dess också. Har varit på dom förut och det var en riktigt bra föreställning här på Stadion när de spelade. Ullevi är betydligt större och tar mer publik så jag kan tänka mig vilket drag det kommer att bli där. Spännande. Och Skövde är ju inte så långt från Göteborg heller....


Tror jag tar tillbaka det där med att Alexander och Isac var betydligt lugnare. Har dem båda skrikandes vid benen. Måste sluta nu med andra ord.

Återkommer....


  



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

emelie

29 september 2010 14:51

flyttar linn med er? Hur länge ska du vara mammaledig? flyttar ni långt? har du något jobb i eran nya hemkommun?

Trillingmamman

29 september 2010 15:20

Hej Emelie!

Ja Linn flyttar med oss. Jag och hennes pappa är överens om det och skulle det vara så att det absolut inte fungerar för henne där nere så får hon helt enkelt flytta till pappa. Kanske inte direkt efter en månad utan man får ge det ett tag. Hon kommer att träffa honom minst varannan helg och alla lov. I slutändan så blir det ungefärligt halva tiden.

Just nu är jag mammaledig och kommer att vara det till mars 2012 som det ser ut just nu. Vi flyttar ca 35 mil från Vendelsö i Stockholm till Skövde.

Jag har inte jobb än i den nya kommunen.

Hoppas att du fick svar på dina frågor :-).

Kram Eva

 
Ingen bild

Sofia

29 september 2010 15:51

Häftigt att ni ska på Maiden också :) Fattas annat. Jag måste ligga lite lågt med att jag ska dit på Fb. Annan man ska nämligen få en biljett i födelsedagpresent nästa helg, så han vet inget om det ännu. Men det ska bli så jäkla coolt att se dem live!! Kommer Thomas hem ikväll? Hur mår du annars? Tänker på dig och gurkorna. Hoppas vi ses snart. Just det, när vi pratade om att Baloo och jag skulle komma ner i slutet på oktober glömde jag helt och hållet bort att jag jobbar :(
Det försvann helt och hållet i upphetsningen.. Så kan det vara. MEN, vi ses snart ändå eftersom du kommer komma upp till Stockholm då och då.. Stora kärleksfulla kramar till dig, Thomas och gurkorna.
Har Thomas krya på sig förresten?

 
Ingen bild

Sofia igen..

29 september 2010 15:53

Det ska stå ANNAS man och inget annat.. PUSS

 
Ingen bild

emelie

29 september 2010 18:35

vill ni ha flera barn? Vad jobbade du med innan du blev gravid?

Trillingmamman

29 september 2010 19:12

ja du, man vet aldrig om det blir fler. Det får framtiden utvisa. Just nu inget planerat.

Jag är utbildad elektriker, har jobbat inom elektronik i många år men jobbar sen nio år tillbaka som IT-support inom data :-).

Kan tillägga att jag jobbat mellan barnen fast jag har tre täta graviditeter. Kortast var mellan Gabriel som är född -08 till trillingarna som är födda -09. Blev sjukskriven tidigt pga riskgraviditet. Från augusti -09 så jobbade jag en dag i veckan fram till jul, sen efter jul så jobbade jag från januari till och med 3 juli innan sista flickan kom. Thomas har varit ensam med barnen halva tiden också så vi har delat på det.

MVH Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards