Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

Från den ena dagen till den andra

Av Trillingmamman - 7 oktober 2010 20:57

Allt har hänt så fort. Min morbrors fru sade efter flytthelgen att Lucas äter själv nu ( Lucas och Gabriel var med dom under flytten ). Vad skönt tänkte jag och hade i bakhuvudet att de andra kanske också klarar det, varför inte testa?! Så jag satte fram tallrikar till var och en med en sked och de åt som aldrig förr. Som om dom inte gjort annat, och skeden satt som gjuten i handen och for rätt in i munnen utan problem. Det gick från ena dagen till den andra.

Visserligen så spills det en del och ibland tycker jag att jag ligger mer under bordet och torkar än det som hamnar på. Men det underlättar ändå mycket att de äter själva så det får man helt enkelt ta en period. Och jag ser på grabbarna att de njuter de med som slipper vänta på sin tur och bli matad. Har nog bara varit slö och tyckt att det gått snabbare eller enklare. Nu är det definitivt slut på det, när jag ser att de äter själva galant.


 

 

 

 

 

Risgrynsgröt är något de gillar men mindre roligt att ta rätt på som sagt. Aldrig förr har det varit så tyst kring matbordet. Pojkarna börjar bli stora. Och de ser ju hur dom andra gör så de vill mer än gärna lyfta bort sin egen tallrik ( peppar, peppar så har inget gått i krasch än ). Ett steg i rätt riktning, att äta själv vid 1½ års ålder.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Dino

8 oktober 2010 07:40

härligt eva! det var ju på tiden, du vet lill-dino conrad han kunde äta själv när han var 1 år, o jag hade ju drillat honom eftersom han började på dagis så tidigt. pussenpåre kvackkvack!

Trillingmamman

8 oktober 2010 08:46

Håller med dig Dino. Jag har bara varit slö. men nu är det så skönt att de "klarar" sig själv så jag också kan äta i lugn och ro ;-). Gabriel var ju tidig med att äta själv så jag vet att det är bara från min sida och inte att de har kunnat tidigare ;-).

Vrålet från avgrunden.. VRRRRROOOOAARRRRR!! Hälsa alla :-))).

Kram Eva

 
Elisabeth

Elisabeth

8 oktober 2010 09:08

Duktiga killar :)

http://knytet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofia

8 oktober 2010 09:09

Hello min allra finaste Eva!
Det glädjer mig otroligt mycket att ni redan känner er hemmastadda. Det betyder att ert beslut var till 110 % rätt! :) Bara en sådan sak att slippa klotter och nedskräpning. Fantastiskt! Ha en underbar helg. Stor kram till Thomas och dig och blötingar till alla gurkorna.

Trillingmamman

8 oktober 2010 12:00

Sofia, Sofia min sköna :-)!

För mig känns det 100% rätt. Längtar dock tills alla möbler och saker är på plats. Just nu får jag inte mycket gjort då det inte finns skåp att stoppa in dem i ( eller rättare sagt skåpen står inte där jag vill att dom ska stå ).
En underbar stad på alla sätt, ni får se när ni kommer.

Thomas är på övning fram till tisdag ( åkte i måndags ). Här står jag med alla kartonger :-). Kan inte flytta en möbel själv för dom är aptunga. Men jag lovar att jag ska hälsa honom och han hälsar tillbaka. Hela familjen och alla barn med :-).

Hälsa du också!!

Massor med kramar från gurklandet!!!

 
trollmor till 5

trollmor till 5

8 oktober 2010 11:44

duktiga och underba

http://trollmorsbusungar.blogg.se

Trillingmamman

8 oktober 2010 12:04

Tack :-)

 
Mirka

Mirka

8 oktober 2010 11:54

Hej vännen! Vad duktiga killarna är:-D Ska maila dig så snart jag får lite lugn i själen...ekorre-hjulen snurrar lite väl fort just nu;-) Härligt att ni kommit till rätta och lägenheten ser jättefin ut även på insidan:-) Miljoner kra mar till er alla, saknar er:-)

http://www.tiobarnsmamma.blogg.se

Trillingmamman

8 oktober 2010 12:12

Mirka, Mirka :-)...

.. Jag tycker att JAG har mycket och göra men jämfört med er så är det nog en fis i rymden ;-). Och dessutom ett filmteam hela dagarna... Jag förstår att ditt ekorrhjul snurrar 3000 varv i minuten. Det fina i kråksången är att VI finns kvar och vi ser fram mot nästa träff oavsett stad. Saknar er massor :-). Så tänk inte ens tanken på att maila när dygnets timmar inte räcker till ;-). Ta det när du verkligen har tid. Keep you updated anyway :-))).

Tänk på att ta en paus mellan varven så du inte kör in i väggen.

Massor med styrkekramar till er alla och hälsa så gott!!!

 
Ingen bild

Hanna

8 oktober 2010 21:22

Oj, jag undrar hur man ORKAR mata barn tills de är 1,5 år... Dessutom flera stycken. Jag tröttnade på att mata min dotter vid 8 månader... Eller ja, hon vägrade låta mig hjälpa till. Sen dess har hon ätit själv.

Trillingmamman

9 oktober 2010 08:15

Ja hur orkar man egentligen. Svårt att svara på då trillingarna förrän ett par veckor tillbaka har börjat gnälla med maten, tills de fick äta själv. Så det är nog lite olika från barn till barn. Men i mitt fall så har det gått "snabbare" att mata och enklare när man är ute och äter hos någon annan. De flesta äger ju inte tre barnstolar och man har ingen lust att maten ska sitta på tapeten. Barnen blir ju äldre så det är en kort period dom "grisar".

Ha en underbar lördag.

Kram Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards