Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Det går alldeles för långsamt

Av Trillingmamman - 9 oktober 2010 13:09

I flera dagar här så har jag försökt och packa upp lite. Men det går väldigt sakta framåt av olika anledningar. Linn ska till skolan, trillingarna ska sova middag, ett antal blöjbyten, någon är ledsen och har gjort illa sig, det skall göras mat tre gånger om dagen... ja ni förstår säkert att jag blir avbruten stup i kvarten. Inget ont om det, jag älskar mina barn. Thomas är inte hemma så han kan inte heller hjälpa till, åter på tisdag. Möblerna står där dom står för ensam och lyfta kan jag inte. Har tagit så många kartonger jag kan och packat up eller packat om, även om det är långt ifrån allt. Mycket har hamnat i förrådet som man annars inte använder.Så det är inte så att jag inte gjort någonting.


Det enda stället där man har kunnat fylla på med allt är köket vilket jag också har gjort. Skulle dock behöva fler gardinstänger, fästen, lampor och ett antal nya stickproppar som passar i de nya lamputtagen. Kanske blir dagens utflykt. Men det är svårt när man har barnen med sig, de är inte så roade av att gå och handla. Och jag vet inte om vagnen kommer fram ens i deras trånga gångar på Biltema. Nog för att jag har en smalare vagn men dessa affärer är inte "barnvänliga". Och barnen sticker ut armarna och tar tag i saker hela tiden. Kanske ingen bra idé. Thomas kommer på tisdag så det är inte hela världen om jag får vänta i ett par dagar till.


Känner mig lite sänkt i humöret också just nu. Man vill få ordning på allt så barnen kan springa omkring mer. Nu är det ett evigt passande så att de inte gör sig illa. Fick inte upp sängarna heller och vi sover inte där vi ska. Visserligen så fungerar det men det är jobbigt att inte få det snabbare undan. Åtminstone så man kan röra sig på ett plan. Man ser på barnen att de inte gillar det heller. TV:n är inte heller monterad så jag kan inte sätta dem framför den en stund medan jag håller på. Men det kommer att ordna sig, det vet jag. Håller ut ett tag till.


Vet dock att humöret grundar sig på andra orsaker. Men jag tänker inte skriva om de här.


Nu skriker alla i kör. Bäst att ta det innan kaoset bryter ut, eller rättare sagt att kaoset blir värre.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Zebbes mamma

Zebbes mamma

9 oktober 2010 15:02

kram kram

http://www.zebbeskamp.bloggplatsen.se

Trillingmamman

9 oktober 2010 15:52

Världens bästa Mia, ibland behöver man inte säga eller skriva så mycket. Det värmer, för en kram är precis det jag behöver :-).

Puss och kram

 
yasmine

yasmine

9 oktober 2010 17:13

coolt att vara trilling mamma , oj så stor familj hoppas du får en bra kväll kram

http://www.yasminegill.blogg.se

Trillingmamman

9 oktober 2010 17:59

Tack Yasmine! Har insett med tiden att jag har fått uppleva något extraordinärt som att både få vänta tre och dessutom föda dem levande. Och det faktum att jag har sex barn har inte riktigt fastnat i min hjärna än...

Önskar detsamma, hoppas du får en underbar kväll och helg :-).

Kramar Eva

 
mångmamma

mångmamma

9 oktober 2010 21:23

Vet precis hur jobbig - och roligt - det är att flytta med många barn.
Att dessutom vara ensam vuxen i initialfasen är tungt - men det går.
Senast vi flyttade långt, var jag själv med fyra barn, två hästar och kände inte en kotte i närheten, i två veckor!
Det gick det med, trots strömavbrott, ingen fast telefon, urdålig täckning på mobilen, noll koll på var brevlådan fanns, trasiga hagstängsel och taxifärder en mil till skolan med skolbarnen.
Allt går!
Kram och mys i helgen, trots kartonger!

http://hemsktmycketbarn.blogspot.com

Trillingmamman

10 oktober 2010 20:54

Puh! Det lät också jobbigt.... ska nog inte klaga känner jag ;-). Men på något sätt mitt i allt så klarar man det ändå, på ett konstigt sätt utan att bryta ihop.

söndagen idag bjöd på hög mysfaktor så det innan är i stort sett glömt nästan. Det har varit en underbar dag.
Hoppas din helg har varit densamma och att ni fått njuta till fullo.

Tack för pepp.. :-)

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards