Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Det börjar ta sig

Av Trillingmamman - 12 oktober 2010 19:34

Som sagt, idag har det blivit mycket gjort. Tack vare att Thomas kom hem tidigt och han hade med sig en arbetskamrat. Det blev en hel del flyttande på allt när han hade bärhjälp. Stort tack! Även om det är långt ifrån klart så är jag mycket nöjd nu när man ser vardagsrummet. Dit ut så flyttade vi även matsalsbordet. Vi är för många för att få plats i det här köket.


Tar en liten paus här för att sedan återgå till arbete med att packa upp, flytta om och dona lite. Är jättetrött idag och kommer inte att lägga upp bilder även om jag har tagit ett par. Det får bli morgondagens göra på bloggen.


Barnen verkar vara på bättre humör också nu när de kan röra sig lite mer fritt på ett plan. De kvittrade så fint vid matbordet. Sen fick vi ordning på sovrummen där uppe så nu sover alla på samma våningsplan tills vi fått i ordning i rummet på nedre plan.

Nu väntas bara en lång lista över vad som måste inhandlas för att få ännu mer saker på plats. Sakta men säkert kommer hemmet i ordning och jag dokumenterar under tiden.


Nu måste jag fortsätta innan Thomas säger något.


  



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva





 
 
Ingen bild

sanna

12 oktober 2010 20:21

Det ska bli spänande se hur ni har det hemma. Synd att vi bor så långt borta skulle vilja träffa dig och din under bara familjen.

Trillingmamman

13 oktober 2010 08:56

Hej Sanna!

Kommer att lägga ut bilder inom kort. Ni är varmt välkomna ändå om möjlighet finns för er. Ska säga till nästa gång jag åker upp till Stockholm så kanske vi kan komma förbi och hälsa på :-).

Kramar Eva

 
Zebbes mamma

Zebbes mamma

12 oktober 2010 22:22

men vad skönt för er.. och vilken schysst arbetskamrat!!!

Hör av mej imorgon ang resan.. ser ut att bli av faktiskt :)

Kram kram till hela familjen

http://www.zebbeskamp.bloggplatsen.se

Trillingmamman

13 oktober 2010 08:58

Hej vännen!

Här går det undan, men så är ju också Thomas hemma ;-). Du vet ju hur han är. Fort ska det gå och helst igår är hans motto HA HA HA.

Ser så fram mot att ni kommer :-))))). Krama alla från oss och hälsa så gott så länge. Vi hörs snart igen.

Kramar Eva

 
Sara

Sara

13 oktober 2010 09:39

Lycka till med uppackning / Sara

http://dontworrybehappy.bloggplatsen.se

Trillingmamman

13 oktober 2010 16:42

Tack Sara :-).

 
Ingen bild

Emma

13 oktober 2010 14:37

hej!
Vilka kmr dela rum & vilka kmr ha eget ? (:
Vad tkr Linn dt är att ha så många småsyskon i samma ålder ?
Får Linn passa dom sm¨ngn gång elr tkr du/ni hon är för liten än?

Trillingmamman

13 oktober 2010 15:15

Hej Emma!

Grabbarna delar rum just nu och Linn har ett eget. Hon är den som behöver lugn och ro dels när hon ska göra läxorna och dels när hon får hem kompisar som sover över. jag och Thomas har ett rum med lilla Julie i.

Linn tycker det är roligt med syskon och ibland jobbigt. Men mest roligt tror jag för hon leker ganska ofta med dem ändå eller pysslar om dem.

Nej hon får inte passa dom små ensam. Men om jag lagar mat så kan jag be henne underhålla dem ifall de är för griniga och bara hänger efter mig. Men det händer inte så ofta.

Kram Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards