Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2010

Min lilla bil

Av Trillingmamman - 15 oktober 2010 09:33

Ja nu har jag hunnit fota bilen i all morgonrush. Så jag lägger in en bild helt enkelt. Tycker den känns skön och köra och jag hoppas få många mil med den, för det blir en liten pendlare för oss.


  


  


Enkel och fin bil. Duger för oss även om vi gillar amerikanare bättre.


Ska fota hemmet sen också när vi fått upp allting. Just nu så är det lite kaos överallt med kartonger och sådant sen igår. Idag bjuder på montering av resterande saker som inte hanns med igår. Thomas kommer att vara borta större delen av dagen och är inte åter förrän ikväll igen. Så jag är själv med barnen idag. Och det vet vi vad det innebär.... inte mycket gjort som man borde och vill. Men de somnar ju på kvällen och då kan jag köra ett race.


Nu ropar Julie från vardagsrummet så det är dags att ta tag i lite bestyr som kallar.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Zebbes mamma

Zebbes mamma

15 oktober 2010 10:34

Ååå vad skönt för er.Äntligen en liten pendlare.. Duger ju perfekt för er..

Kramar till er från oss

http://www.zebbeskamp.bloggplatsen.se

Trillingmamman

15 oktober 2010 10:35

Ja den är super :-)))). Så se upp, för vi kommer upp ;-). Hoppas ni alla mår bra idag! Saknar er :-).

Kram kram

 
Ingen bild

annica

15 oktober 2010 12:24

det blir bra med bilen. jag har några djupa tallrikar som passar till de små. Kram

Trillingmamman

15 oktober 2010 12:28

Hej Annica!

Jag hoppas bilen blir bra för oss. Den är ju precis nyinköpt. Thomas hårdtestar den nu :-). Han är på väg till Stockholm för att hämta sin son. Tror den håller duktigt :-).

Tack gärna tallrikar till de små :-). Vad snällt!!

Kramar

 
Ingen bild

sanna

15 oktober 2010 12:59

Vilken fin bil hoppas att den kommer till bra andvändning.Ha en skön helg.
Kram

 
Ingen bild

Anneli

15 oktober 2010 22:09

Volvo 850 är en toppenbra bil, jag har haft en själv! Var jättenöjd, ända til AC:n pajade och en del annat började krångla efter 25.000 mil. Antar att det här är en nyare årsmodell än min 95! Lycka till!

Trillingmamman

16 oktober 2010 07:44

Hej Anneli!

Vad skönt och höra att du var nöjd med din. Som alla gamla bilar så kräver dom "omvårdnad" regelbundet för att inte bilen skall gå sönder. Och efter 25000mil så börjar det säkert hända saker också. Vet inte om du var den enda ägaren på bilen... Men är det många som har ägt så vet man inte hur ofta service har utförts på bilen heller.

"Min" bil har gått lite mer än din, tror det låg på 29000 mil nånting... men en Volvo kan gå det dubbla utan problem, bara man tar hand om bilen.
Vår bil behöver ses över då det var ett par saker som behövde åtgärdas. Men så är det med gamla bilar, öppen plånbok :-).

Årsmodellen var -96 eller -97, lite osäker.


MVH Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards