Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Bilder från hemmet - Övre plan

Av Trillingmamman - 17 oktober 2010 12:05

Det står som sagt lite kartonger överallt. Men nu har jag fotat det övre planet med.

Rummet som barnen har på övre planet skall fördelas med rummet där nere på antalet personer. Men det är inte klart än så därför har vi lagt dem i ett rum så länge. Julie sover dock med oss fortfarande. Sen när trillingarna blir större så kommer det att sättas in en våningsäng till och två dagbäddar till vardera. Och då kan man få in sex som sover där. IKEA har sin serie Tromsö som har den funktionen, och jag gillar den serien. Lite lägre sängar så det inte blir så mycket höjd som stjäl ljus.


Det är tänkt att övre planet skall vara enbart sovavdelning så det inte leks med sängkläder och annat. De nedre rummet blir ett lekrum är det tänkt.


          


Det nedre planet har vi kvar som sagt och just nu står det en massa kartonger i vägen. I morgon skall jag och Thomas fixa i ordning lite. Idag går hans dag till att åka till Stockholm igen och jag är ensam med barnen. Kommer dock att ägna min tid när den finns till att packa upp kläderna i garderoberna, både barnens och mina.


Sen finns det alltid lite annat att göra så som sätta upp gardiner på de ställen där det går.

Mycket har redan ändrats sen jag tog fotona då det tar ett tag innan allt kommer på plats och man försöker hitta olika lösningar. Så mer "nyare" bilder kommer när det är helt klart.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

sanna

17 oktober 2010 15:30

Det börjar bliv fint nu. Men det tar lång tid innan man for ordning på allt. Hoppas att du har en bra dag.
Kram Sanna i Södertälje

 
Ida

Ida

18 oktober 2010 08:08

Har precis hittat din blogg och fastnade helt, här kommer jag titta in i fortsättningen. Sen ville jag bara passa på att hälsa er välkommna till skövde.. Mvh ida..

http://mina2jag.wordpress.com

Trillingmamman

18 oktober 2010 09:19

Hej Ida!

Tack för fina ord och välkommen hit :-). Hoppas du finner det fortsatt trevligt och läsa det jag skriver om.

Trivs som fisken i vattnet i Skövde :-). Ångrar inte en sekund att vi flyttade hit.

Kramar Eva

 
Milla

Milla

18 oktober 2010 14:52

Vilken toppen lägenhet ni har fått tag i. Hoppas att ni kommer trivas bra. Ska bli roligt att få följa er vardag i Skövde.
Stor kram
Milla (blivande sex-barns mor)

http://www.familjenellison.blogg.se

 
Jeanette

Jeanette

18 oktober 2010 16:06

Kul och följa din blogg:D.
Speciellt kul och se hur ni bor :D

http://livetsunderbarastunder.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards