Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 2 november 2010

Av Trillingmamman - 2 november 2010 20:49

Hela helgen och fram tills idag så har vi haft gäster hemma. Först kom min bästa vän Mia på besök i fredags. Sen när hon åkte hem på söndagen så kom mina föräldrar som har stannat tills idag. Kan inte annat att säga att denna helg har varit fantastisk och givande på många sätt. TACK mina underbara nära och kära! Underbart att se er igen. Nu är mina batterier laddade.


Passade på att ta lite foton i vanlig ordning som jag tänkte lägga ut.


  


Trillingarna sov när mormor och morfar kom. Så de fick träffa dem på morgonkvisten. Här ser ni Alexander och hur överlycklig han blev av att se morfar. Vilken kram morfar fick.


  


Här sitter alla samlade och tittar på barnprogram. Var är mormor?!... hon sover fortfarande...



  


Full fart på Isac som bokstavligen älskar sina bollar. Han fick några matcher spelade med morfar.


  


Håret reste sig på Julie när brorsorna sprang förbi henne.


Vi är nu tillbaka till vardagen och dess sysslor, måsten och göra. Det blev en hel del inhandling idag för att få lite mera saker på plats. Bland annat plastbackar som barnen kan ha sina respektive vantar, mössor och halsdukar i. Ser ut som ett dagis nere i groventrén nu. Ska ordna med namnskyltar också inom en snar framtid för att göra det hela lite mer personligt. Sen blev det backar man kunde ha under sängen som kommer att fyllas med leksaker förmodar jag.


Även en häcksax, trädgårdsredskap och en lövräfsa kom med i shoppingkorgen. Tyvärr så spöregnade det så det blev inget i trädgården som jag hade tänkt mig.


Men vi minns alla vår lilla Picasso som dekorerade nya matbordet för ett tag sedan med en bläckpenna. Nämner inga namn men han börjar på G och slutar på abriel.

Jag fick tummen ur a¤%&#t och fixade till bordet idag. Slipade bort den fina målningen och laserade bordet. Se så fint resultatet blev.


  


Här är bordet slipat och klart. Inga penstreck någonstans.


  


Och här är bordet laserat och klart. Känner mig jättenöjd över resultatet och min ork till att göra det hela.

Sen har även gardiner kommit upp i köket. Ska fota snart och lägga ut lite uppdaterade bilder på vad som gjorts här hemma.


Först väntar en lugn kväll och en välförtjänt vila.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards