Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Trillingmamman - 8 november 2010 18:26

Ja hur gick det med bilen då. Den startade faktsikt som ett skollat troll efter ett par timmars laddande utav batteriet, utan hostningar och gnissel. Länge leve amerikanska bilar!!

Känns så himla bra och veta om man nu ska ta sig någonstans att bilen fungerar. Att man inte är helt strandsatt. Löste det med min dotter också och från och med i morgon så åker hon skolbuss. Jag slipper också det stressiga på morgonen att packa in alla i bilen för att sedan göra om samma procedur igen ett par timmar senare. Barnen är mer nöjda då jag slipper väcka dem mitt i skönhetssömnen för att göra lunch och sen åka. Även jag är glad att slippa det stressmomentet när Thomas är på sina övningar. Linn tyckte det var skoj att åka med sina klasskamrater också så alla "vinner" på det. En glad mamma är en bra mamma.


Tandgnisslandet i morse utbyttes till kärleksfulla ord senare på eftermiddagen. Har pratat med min man som var på gott humör. Låter som taget ur en romantisk bok.. eller nåt. Men så blev min dag fram till nu.


Barnen har varit hur mysiga som helst. Dagen gick fort som den alltid brukar göra. Vi hade lite fotbollsmatch på eftermiddagen till allas förtjusning, mycket skratt, skoj och bus. Tills jag tyckte det var dags att städa. Men de gjorde de också om än så sakta och nu sitter de och kollar på film. Högen med tvätt tittar på mig från höger. Till vänster har jag disken som stirrar storögt. Mina största fans. Och varför har jag valt att ha datorn mitt emellan kan man ju undra?! 

Men det finns inga måsten idag utan det får stirra ett tag till. För jag tänker inte göra mer denna måndag kväll mer än att ta det lugnt.


Slutet gott, allting gott!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 8 november 2010 07:47

Det är en sådan här morgon som man egentligen vill slänga sig på golvet och skrika, men vad hjälper det!? Inte ett dugg. Innerst inne så vet man att ett sådant scenario som hände denna dag kan hända när som helst. Men det hände just idag och denna morgon. Och dessutom på samma dag som Thomas åker iväg på övning och är borta länge. Det vill säga två flugor i samma smäll, eller något liknande. Och vad hände tror ni?!


Klockan fyra på morgonen så for Thomas upp med en lång ramsa av mindre fina ord. Han hade glömt stänga av lyset på den stora bilen, det vill säga bilen som tar mig och alla barnen. Och för er mindre bilkunniga så kan jag tala om att glömt lyse resulterar i ett dött batteri. Ett batteri som jag så innerligt behöver för att kunna starta bilen, plocka in barnen i, skjutsa Linn till skolan, handla och hämta Linn med. Så ni kan tänka er följderna av att inte ha bilen när han är borta. Nu stod han så snällt mitt i natten och kopplade upp så att batteriet laddades, men det tar ett par timmar MINST.


Så scenariot denna morgon var till att börja med ingen bil. Okej, det jag behövde lösa snabbt var att Linn skulle komma till skolan. Ringer fröken och förklarar läget och hon i sin tur är väldigt snäll, tillmötesgående och väldigt hjälpsam ( om det ändå fanns mer av denna underbara människa ). Hon skulle ordna så att Linn fick akut skolsjuts från och med eftermiddag tills färdbeviset kom. Detta underlättar väldigt mycket för mig.

Det jag också fick göra var att nu ringa på morgonen till en av Linns klasskamrater för att just få henne till skolan, och det löste sig det med. En mamma från klassen hjälper mig med den biten. TACK!! Är så otroligt tacksam för den hjälpen.


Stackars Thomas var superstressad ända upp till tandhalsarna då han skulle infinna sig på jobbet vid sju. Först börja morgonen ( natten ) med att fixa med bilen som fortfarande inte fungerar, sen slänga sig i frukosten och invänta arbetskamraten som har lånat vår andra bil. Och han i sin tur försov sig. Jo, underbara morgon!


Och som tur var så löste sig allting till det bästa ändå tack vare lite samtal till olika personer. Och jag är ju inte direkt den hysteriska mamman så jag kunde inte göra så mycket mer än att berätta hur läget var för alla dessa människor. Ingen ide att stressa upp sig för jag kan ändå inte påskynda bilbatteriets uppladdningstid. Och ilskan suger bara onödig energi från en. Men visst blev det en del tandgnisslanden denna morgon. För det är ju så typiskt att det ska hända just idag och allt på en gång.


Och "slutet" gott, allting gott. Linn kom iväg till skolan precis och i tid. Thomas ringde och väckte sin arbetskamrat som kom och hämtade honom. Dock inte i tid men de kom ändå iväg till jobbet.

Om nu den stora bilen startar efter ett par timmar återstår att se. Men det är en annan historia.

Jag säger som så att jag hade i alla fall en underbar kväll igår.


  



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards