Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Den andra historien - Döende vanen del 2

Av Trillingmamman - 8 november 2010 18:26

Ja hur gick det med bilen då. Den startade faktsikt som ett skollat troll efter ett par timmars laddande utav batteriet, utan hostningar och gnissel. Länge leve amerikanska bilar!!

Känns så himla bra och veta om man nu ska ta sig någonstans att bilen fungerar. Att man inte är helt strandsatt. Löste det med min dotter också och från och med i morgon så åker hon skolbuss. Jag slipper också det stressiga på morgonen att packa in alla i bilen för att sedan göra om samma procedur igen ett par timmar senare. Barnen är mer nöjda då jag slipper väcka dem mitt i skönhetssömnen för att göra lunch och sen åka. Även jag är glad att slippa det stressmomentet när Thomas är på sina övningar. Linn tyckte det var skoj att åka med sina klasskamrater också så alla "vinner" på det. En glad mamma är en bra mamma.


Tandgnisslandet i morse utbyttes till kärleksfulla ord senare på eftermiddagen. Har pratat med min man som var på gott humör. Låter som taget ur en romantisk bok.. eller nåt. Men så blev min dag fram till nu.


Barnen har varit hur mysiga som helst. Dagen gick fort som den alltid brukar göra. Vi hade lite fotbollsmatch på eftermiddagen till allas förtjusning, mycket skratt, skoj och bus. Tills jag tyckte det var dags att städa. Men de gjorde de också om än så sakta och nu sitter de och kollar på film. Högen med tvätt tittar på mig från höger. Till vänster har jag disken som stirrar storögt. Mina största fans. Och varför har jag valt att ha datorn mitt emellan kan man ju undra?! 

Men det finns inga måsten idag utan det får stirra ett tag till. För jag tänker inte göra mer denna måndag kväll mer än att ta det lugnt.


Slutet gott, allting gott!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Carola m 8

Carola m 8

8 november 2010 23:16

Skönt att bilen startade!! Det underlättar ju:)
Fint med skolskjutsen åxå, det är en permanent lösning väl, det verkar så mkt bättre ju:)

http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda

Trillingmamman

9 november 2010 07:46

Ja det underlättar en hel del :-). Visst kan jag ta mig och handla gåendes om det skulle behövas men så mycket mer omständigt. Och speciellt nu när jag tittar ut och det är snöstorm *HUA*...

Ja Linn får åka skolbuss permanent nu, så ett krångligare moment mindre och sen tycker hon det är roligare med :-).

Ha en underbar dag!

Kram Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards