Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Kan man ha kul med snö?

Av Trillingmamman - 10 november 2010 19:32

På förmiddagen var jag tvungen att gå ut för att skotta snö. Hade en planerad tripp till affären som var tvunget att göras. Och eftersom jag inte skottade något igår då det bokstavligen öste ner så fick jag ta allt idag i stället. Jag och snön är inte direkt bästa vänner och jag satte nog ett personligt världsrekord i att skyffla undan snö från uppfarten, det tog mindre än en kvart och då hann jag med att borsta av bilen också med stora kvasten. Om det blev snyggt, knappast! Beundrar verkligen grannarna som skottar i timmar och till förbannelse för att få dessa raka och symmetriska linjer som ser så perfekt ut. Men till vilken nytta egentligen? Våran stora bil plattade till resten när jag körde ut med den så det gick alldeles utmärkt med min forserande skottning.


Efter handlandet så var vi ute en stund för att röja i snön lite och barnen knaprade på pepparkakor. Kul hade dom! Trillingarna sprang som tokar längs gatan och halkade omkull stup i kvarten så mitt jobb var att lyfta upp dom hela tiden. Gabriel och Linn höll sig på benen även om de också var lite ostadiga. En rolig stund trots allt fast jag är allergisk mot snö.


 

Här springs det för fullt och Isac for i backen efter ett par meters löpning.


 


Napp eller pepparkaka, det är frågan det.


 


Storasyster Linn blev jagad av bröderna för hon bar på godsakerna.


 

En bild som Thomas tog innan han for på övning. Jag på golvet och barnen stormade runt och över mig. Bustajm....


Nu sover de flesta och snart ska två till få lägga sig. Min stund kommer och jag ska inget annat än lägga mig på soffan och vila. Är sjukt trött idag. Det är en dag i morgon också. Kanske dags för snöänglar då.


Tack för alla fina ord i förra inlägget!


  


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva



 
 
Ingen bild

Tove

11 november 2010 07:42

Rena vintern. Burr burr
Här uppe håller snön redan på att slaska bort.

Allt väl i världsmetropolen ? ;-)

Trillingmamman

11 november 2010 08:12

Hej Tove :-)!!

Här ligger snön fast än så länge.. men jag antar att det blir slask så småningom ändå, sådan månad är ju november.

Allt är bra här nere med oss. Thomas ligger ute i skogen och leker krig ;-). Och jag är hemma med barnen och myser.

Hur mår ni alla? Hur går det med skolan och allt??

Kram kram från klanen

 
Lisa (sjubarnsmamma)

Lisa (sjubarnsmamma)

11 november 2010 10:42

Jag tycker inte om snö men det såg mysigt ut iaf ;-)


Jag har en tävling i min blogg om du vill vara med på den. Man kan vinna valfria kläder från Katvig av ett värde på 200 kr.

http://www.sjubarnsmamma.com/2010/11/vinn-klader-fran-milk.html

Ha en fin dag! Kramkram

http://www.sjubarnsmamma.com

 
Ingen bild

Tove

12 november 2010 14:06

Hej alla Silverlanztar och Lilla Skolfröken.

Avskyr även jag snö och kyla men hoppas för ungarnas skull att det blir en vit jul.

Det är bra tack! Intensivt värre i skolan. Det är inte så långt kvar och det är en delkurs kvar som ska vara klar innan den 21 dec och då är vi bara halvvägs i denna kurs. Jag ska inte klaga. Det behövs bara lite planering och dessutom så är det jätteroligt så det är ett kärt besvär.

Läste att det är rena rama sjukstugan hemmavid :-(

Krya på er och hälsa Kusin Vitamin

Kram till hela klanen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards