Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Trillingmamman - 13 november 2010 19:50

Tänkte lyxa kvällen med att göra lite hårinpackning på mig själv när jag tar den obligatoriska kvällsduschen. Och varför inte ett glas rött också ( redan upphällt ) som pricken över i:et.

Jag är inte den som köper onödigt dyra saker till håret eller kroppen. Inte för att jag är snål eller något men det är de naturliga produkterna som fungerar bäst på mig och är minst lika bra tycker jag. Så enkelt att använda kallpressad olivolja som hårinpackning och smörja in kroppen med torra vinterdagar ( man kan ta den som inte luktar så mycket om man nu inte gillar doften ). Kan varmt rekommendera det!


Och när vi hade löss i huset så var det olivoljan igen som kom fram. En gammal hederlig metod. Smörj in hela huvudet med oljan, låta det sitta i en timme, sen duscha av och schamponera som vanligt för att sedan avsluta med luskammning. Och vips så var lössen borta, kvävda till döds. Varför betala dyra pengar på lusmedel som räcker hur långt då??! Och jag som har så ofantligt mycket och långt hår måste ju ha i en hel del med. Så det är bara ett tips till er!


Det finns dock en sak jag slänger pengar på och det är ansiktsvård. Jag har riktigt, riktigt torr hud som är fläckvis fet. Och de billiga, lovande fungerar inte riktigt. Jag tål inte vissa parfymer som de flesta produkterna innehåller heller, det gör att jag får utslag. Dessutom så blir min hy extra torr på vintern men normal på sommaren. Jag är extremt känslig med andra ord.

Och det har inte varit lätt att hitta en serie hudvård som passar men för ett par månader sedan så testade jag en helt ny och jag måste säga att den fungerar på mig. Synd bara på priset, rena rama rånet, men jag bortser från det eftersom produkterna ändå är mycket drygare och räcker längre än andra. Så i slutändan så kostar det lika mycket ändå. Clarins produkter för extremt känslig hud. Så nu har jag gjort reklam också.


Så nu mina vänner så ska jag ta hand om mig själv, i morgon så skall jag ta hand om min make för det är ju Fars dag. Till er alla, ha en riktigt mysig lördag kväll!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards