Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 14 november 2010

Av Trillingmamman - 14 november 2010 20:41

Ja vad ska man säga. Jag känner mig som världens lyckligaste just nu. Drömmar kom i uppfyllelse den här dagen. Jag har en alldeles egen ny dator, trodde inte att det skulle bli så snabbt. Och vilken överraskning sen.

Det här är egentligen en dag då Thomas skulle bli firad och vilket han blev. Köpte det han önskat så länge, ett nytt OS, Windows 7. Men på kuppen när vi var ute för att fönstershoppa lite så kom han med överraskningen att han ville ge mig en tidigare julklapp, en ny dator med bättre prestanda. Och för er datorkunniga så kan jag tala om att jag tidigare hade en IBM Thinkpad med ett antal år på nacken som jag fick efter avskrivningstiden gått ut på mitt jobb, en dator som närmare bestämt är 7 år gammal. Men tack vare kvaliteten fungerat alldeles utmärkt. Eftersom jag jobbar mycket med bilder så räcker inte en hårddisk på 25 Gb mot det jag har nu 620 Gb. Vilken skillnad! Jag tar som bekant en hel del fotografier så min hårddisk blir snabbt full, och inte nog med det så tar det mig ett antal minuter varje gång att ladda dessa bilder till bloggen samt redigera dem. Och det tack vare att prestandan i den datorn är gammal ( på den tiden var ju denna dator super men det händer så mycket inom loppet av några år i teknikens värld ). Jag har ändå varit hur nöjd som helst eftersom den ändå hat hjälpligt. Hur många datorer håller i 7 år och fortfarande fungerar?! Inget har ännu gått sönder.


Jag är mer än lovligt nöjd ska ni veta för det är första gången i mitt 35-åriga liv som jag äger en NY dator. Har tidigare bara haft begagnade eller övertagit andras, vilket inte har varit allt för många heller. Ja vilken överraskning det blev för min del. Så här lycklig kan man se ut då.


  


Jag visste vad jag ville ha från början så jag fick ensamtid med säljaren. Tror inte han förväntade min kunskap men gav mig den respekten och visade mig därefter tre bra datorer jag kunde välja mellan. Det blev dock inte den värsta på marknaden eftersom jag måste välja en dator utefter det jag använder den för. Och den jag valde räcker gott och väl.


  


Så det blev en ASUS med operativsystemet Windows 7. Valde en med lagom skärm 15,6 tum och i3 processor. Hårddisken är 620 Gb och räcker gott och väl för mig. Grafikkortet är av nVIDIA GeForce och egentligen till de som spelar mycket ( för det gör jag aldrig, hatar datorspel ). Fungerar bra för mig ändå, betalade som sagt inte för det. Mitt intresse ligger i prestandan för mitt ändamål och det jag håller på med. Musik och bilder.


Tack min underbara make för den fina julklappen! Nu måste jag vara snäll här framöver.


  


Älskar dig massor! Och inte bara för att jag fått en ny dator.


Hela förmiddagen har jag ägnat mig åt att lasera de hyllor som jag köpte till tvättrummet. Har även laserat en hylla som skall vara i vardagsrummet där vi ska ställa upp DVD:n och stereon. Ungarna kan nämligen som det är nu komma åt dessa och innan allt blir förstört så är det lika bra att få upp dem på en hylla så at de just inte kommer åt dessa.

Sen har jag dessutom innan jag skall lacka även laserat bordet en gång till för att få en något mörkare nyans. Har flitigt arbetat hela dagen. Min rygg har inte värkt på hela dagen vilket också har fått mig att må bra idag.


  


Och för att barnen inte skulle komma åt det målade så blev tvättrummet de utrymme som jag fick måla i.


Ja den här dagen, Fars dag, blev även min dag. Och inte bara Thomas blev firad. Ringde även min pappa också, vilket jag ser som en självklarhet. Dock blev det ingen present till honom men ska ha honom i åtanke ( och mamma med ) nästa gång de kommer ner. Vilket inte är alltför långt kvar.


Ha en underbar kväll ni alla och tack för alla fina kommentarer!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards