Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 17 november 2010

Av Trillingmamman - 17 november 2010 21:00

Min make har ringt nu vid nio och han verkar allt annat än pigg kan jag säga. Armen är gipsad och han har ont konstant, vilket inte är så konstigt efter en operation. Han får ligga kvar över natten och vila upp sig och det är ju bra, för det behöver han. Hämtar honom i morgon och uppdaterar hur det gick. Han visste inte så mycket själv och lät groggy mest. Antar att han kommit från uppvakandet nyligen.


Barnen har varit lite bråkiga på eftermiddagen. Lucas älskar och reta allt och alla. Och allra helst Isac också som blir så förbannad varenda gång. Mindre kul för mig och sära på de två för det var inte bara en gång utan hur många gånger som helst. Och allra helst när man vänder ryggen till. Riktiga bråkstakar.


  


Lucas min lilla bråkstake. Se så "oskyldig" han ser ut.


  


Så här såg Isac ut hela eftermiddagen kan jag säga. Arg över att brorsan inte kunde låta honom vara. Tog alla grejjer ifrån honom och sprang iväg vilket retade gallfeber på Isac så klart.


  


Här sitter Linn med sjuklingen Alexander. Han hade rätt hög feber och fick Alvedon i omgångar. Tur att det finns smaksatta mediciner i dagens läge. På min tid så fanns det bara äckelpäckel och det var huvudet i ett skruvstäd och ner i halsen ( förlåt mamma, överdriver lite ). Skämt åsido så var det inte så farligt, man mosade skiten på en sked tillsammans med sylt och fick svälja. Som jag minns i alla fall.

Och Alexander sitter med sin kossa som han absolut inte kan släppa, inte ens när han är frisk. Han är tokig i gosedjur och helst de största han kan hitta också. De satt båda länge tillsammans och kollade på film de två. Min underbara duktiga tjej.


Ja nu är det tyst i huset, endast diskmaskinen och jag är vaken. Fast jag tänker gå och lägga mig tidigt. Vet hur det var i natt då Gabriel sprang som en skållad råtta mellan vår säng och sin säng. Isac skrek halva natten och Julie tappade nappen och ylade ungefär 23656 gånger. Tur att jag somnade tidigt igår i soffan till en urusel Steven Seagal-film. För jag fick ju sova från halv tio och fram till två i alla fall. Vad mer kan man begära.


Och eftersom jag är själv i natt så vill jag ha lite sömn innan spökena vaknar och börjar vandra.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 17 november 2010 14:16

Min make befinner sig på sjukhuset just nu och vi vet inte riktigt än om det blir operation. Troligtvis så blir det så men med lång väntan då de har mycket att göra tydligen, så mycket att de har skickat hem honom tidigare och låtit det gå en vecka utan åtgärd. Tycker det är förjävligt rent ut sagt. Varför väljer man inte i det läget att skicka personen till ett annat sjukhus kan man ju undra!?

Men nu befinner han sig där i alla fall och jag hoppas verkligen att operationen blir av så även för hans skull. Läkningsprocessen är lång efteråt ändå och jag tycker inte man ska lida mer i onödan. Thomas fick inte äta något eller dricka från sju i morse så han hallucinerade här innan jag lämnade av honom, stackarn. Och som alltid när man är utan mat så blir man extra hungrig på vissa saker. Han har beställt hemmagjord pizza till kvällen. Hoppas bara att han får äta strax efter och att det inte drar ut så förskräckligt på tiden.


Det är inte bara min karl som är "sjuk" för tillfället. Även Alexander vaknade efter vilan och hade feber. Så det lär sprida sig till de övriga också med all säkerhet. I alla fall så är jag förberedd på det.


Nu pockar mina små på uppmärksamhet och det är dags att göra lite sysslor igen. Inväntar svar från min make och jag hoppas att allt går bra.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards