Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Tystnad

Av Trillingmamman - 17 november 2010 21:00

Min make har ringt nu vid nio och han verkar allt annat än pigg kan jag säga. Armen är gipsad och han har ont konstant, vilket inte är så konstigt efter en operation. Han får ligga kvar över natten och vila upp sig och det är ju bra, för det behöver han. Hämtar honom i morgon och uppdaterar hur det gick. Han visste inte så mycket själv och lät groggy mest. Antar att han kommit från uppvakandet nyligen.


Barnen har varit lite bråkiga på eftermiddagen. Lucas älskar och reta allt och alla. Och allra helst Isac också som blir så förbannad varenda gång. Mindre kul för mig och sära på de två för det var inte bara en gång utan hur många gånger som helst. Och allra helst när man vänder ryggen till. Riktiga bråkstakar.


  


Lucas min lilla bråkstake. Se så "oskyldig" han ser ut.


  


Så här såg Isac ut hela eftermiddagen kan jag säga. Arg över att brorsan inte kunde låta honom vara. Tog alla grejjer ifrån honom och sprang iväg vilket retade gallfeber på Isac så klart.


  


Här sitter Linn med sjuklingen Alexander. Han hade rätt hög feber och fick Alvedon i omgångar. Tur att det finns smaksatta mediciner i dagens läge. På min tid så fanns det bara äckelpäckel och det var huvudet i ett skruvstäd och ner i halsen ( förlåt mamma, överdriver lite ). Skämt åsido så var det inte så farligt, man mosade skiten på en sked tillsammans med sylt och fick svälja. Som jag minns i alla fall.

Och Alexander sitter med sin kossa som han absolut inte kan släppa, inte ens när han är frisk. Han är tokig i gosedjur och helst de största han kan hitta också. De satt båda länge tillsammans och kollade på film de två. Min underbara duktiga tjej.


Ja nu är det tyst i huset, endast diskmaskinen och jag är vaken. Fast jag tänker gå och lägga mig tidigt. Vet hur det var i natt då Gabriel sprang som en skållad råtta mellan vår säng och sin säng. Isac skrek halva natten och Julie tappade nappen och ylade ungefär 23656 gånger. Tur att jag somnade tidigt igår i soffan till en urusel Steven Seagal-film. För jag fick ju sova från halv tio och fram till två i alla fall. Vad mer kan man begära.


Och eftersom jag är själv i natt så vill jag ha lite sömn innan spökena vaknar och börjar vandra.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

annica

17 november 2010 21:27

hoppas natten blir lugn, jag får väl fortsätta drömmen att jag är hos er /kram

Trillingmamman

17 november 2010 21:37

Tack Annica!

Hopps vi kan ses snart :-). Hälsa så gott till alla från oss.

Kram kram

 
Ingen bild

Carina J

17 november 2010 22:18

Tänker på er allihop stumpan. Hoppas verkligen att ni ALLA får sova i natt - det låter som att ni behöver det!

Stor kram och många varma tankar!

Trillingmamman

18 november 2010 07:37

Tackgumman :-)!

Det blev fem timmar och jag är både trött och nöjd ;-). Hoppas ni mår bra alla.. Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards