Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Orättvisa eller avundsjuka

Av Trillingmamman - 19 november 2010 20:56

Ja nu är min käre make hemma igen efter operationen. Armen är gipsad från handled till strax under axeln. Och jag kan inte släppa tanken på en sak. Läkaren erbjöd eller hur man nu ska säga det ordinerade honom tre månaders sjukskrivning. TRE MÅNADER!!! Nu pratar vi fullt funktionsdugliga andra kroppsdelar förutom en arm. Okej, jag förstår att operation gör ont för jag har själv varit där. Fyra gånger faktiskt. För vet ni vad en kvinna erbjuds i sjukskrivning efter ett kejsarsnitt? Jo... inget. För det är inte samma sak som att inte ha en fungerande arm. Efter ett kejsarsnitt har man bara problem med att gå, stå, hosta, skita, bära, böja, ta sig ur sängen eller skratta. Och det går ju att leva så ändå, utan problem. För tio dagar som mannen är hemma så är det tänkt att han ska vara till hjälp. Men sen då? Heja Sverige säger jag bara! Mycket sjysst....

Nu är det självklart inte min makes fel allt detta. Kan bara inte släppa det. Är det orättvisa eller avundsjuka?


Hur som haver så är han välkommen hem igen ( tvätten ligger på högar och skriker tvätta mig, disken väntar tålmodigt, dammråttorna dansar tango i hörnen, bilen står startklar för att åka till affären och handla ).


  


En bild på min uppskärda buk kommer inte att läggas upp. Och jag tycker visst synd om honom lite. Men det var ju som tur var vänsterarmen. För tänk om det hade varit den högra, katastrof!


Nu ska jag sätta mig ner och avnjuta fredagkvällen tillsammans med min make. För trots allt så älskar jag honom ändå.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
camilla,blivande 8 barnsmamma.

camilla,blivande 8 barnsmamma.

19 november 2010 21:27

Hejsan..
Herregud vad bra du skriver.
så rätt bara..
Skrattade igenom där efter kejsarsnittet ..
men det är ju såå sant ..
Att det ska vara sån skillnad på vem som blir sjukskriven..




Ha en trevlig kväll
Mvh camilla

http://minstorafam.blogg.se

Trillingmamman

20 november 2010 08:35

Hej Camilla!

Och tack :-).. Ja tyvärr så är det så stor skillnad.

Nu är det dock inte min mans fel för han kommer inte att vara hemma i tre månader. Sen vet han hur mycket jobb det är med barnen och han hjälper ju givetvis till med det han kan :-).

Ha en underbar helg!!

Kramar Eva

 
Elisabeth

Elisabeth

19 november 2010 22:10

Måste hålla med dig, lite snett är det. Är snittad tre gånger och den här sista gången tog det tid med läkningen, hade ont läääänge efteråt och än idag (7månader senare) så ömmar det ibland till och känseln är bitvis borta ovanför snittet.

Hoppas din man snart är bättre i armen :)

http://knytet.bloggplatsen.se

Trillingmamman

20 november 2010 08:39

Hej Elisabeth!

Ja fyy, olika snitt kan göra så olika ont. Den sista operationen gick smidigast tycker jag för min del. Men fortfarande är det en uppskuren buk vilket naturligtvis påverkar ganska så många saker ;-). Ellerhur!!

Ha en underbar helg!

Kramar Eva

 
Karin

Karin

20 november 2010 08:19

Ja, fick mig ett gott skratt när jag läste dina rader. Om det hade varit din arm, undrar hur lång sjukskrivning det blivit då? I bästa fall november ut? Hoppas du kan komma iväg till affären och arbeta dig genom tvättkorgen och göra allt annat som underlättar att få göra ensam. Trevlig helg!

http://bjorkabloggen.blogg.se

Trillingmamman

20 november 2010 08:41

Hj Karin!

Ja det är ju faktiskt så att man skrattar åt det hela... för inte är det samma sak om det skulle vara omvänt ;-).

Nu har jag dock ganska mycket tur att min man är den han är för han vet mycket väl vad som behöver göras i detta hem.
Han har ju varit hemma med barnen då jag har jobbat och då var det ombytta roller så att säga.

Som sagt inte hans fel at det är vridet...

Ha en underbar helg!

Kramar Eva

 
Mamma till tio

Mamma till tio

20 november 2010 17:00

Ja det är konstigt systemet ibland......Krya på er & ha en bra helg/Bettan

http://www.metrobloggem.se/Mamma10

Trillingmamman

20 november 2010 19:16

Tack detsamma :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards