Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Trillingmamman - 20 november 2010 19:26

Idag har det varit ett riktigt slaskväder. Snö med regn. Inget kul alls men barnen gillade det. Så vi gick ut efter lunch, Thomas skulle byta däck på den stora bilen och det var lika bra att ta ut hela söta gänget som behövde allt annat än att sitta inne. Jag spenderade tiden ute med att jaga barnen som sprang överallt och åt olika håll, sen hade jag Thomas som ropade efter mig när det var dags att sätta på hjulen ( som jag fick lyfta upp ) för det kunde han inte göra med en arm. Och ett däck till en van väger lite mer än vanliga små kan jag säga. Låter bättre än att säga att jag är klen. Kände mig som en bläckfisk ett tag och ganska så otillräcklig. Springa sick sack mellan barnen och bilen blev det. Min rygg är helt slut och så även jag.


Efter middagen så var det dags att ta bort matresterna från barnen och tina upp dem efter att ha varit ute en lång stund, vanligtvis så badar dom men idag fick det bli en dusch.


  


Isac var först in.


  


Sen ville hela söta gänget in i duschen när de såg Isac ha kul. Och givetvis röja bland schampoflaskorna.


  


Gabriel hittade sin plats och satt ner och njöt av duschen efter det att jag hade tagit ut de små. Bättre med plats tyckte han.


Barnen var duktigt trötta och somnade ganska fort ikväll. Snart är det Gabriels tur att få lägga sig. Jag ska också tina upp lite efter ett par timmar ute. Lång dusch väntar sen en filmkväll.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards