Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 22 november 2010

Av Trillingmamman - 22 november 2010 19:44

Ja då blev det dags för första smakportionen för Julies del. Och jag undrar på något sätt om denna lilla dam var förprogrammerad för det.


  


Banangröten var en riktig hit. Första skeden in och hon tittade på mig med stora ögon. Sen gick det av bara farten. Det var som om hon inte hade gjort annat än ätit gröt. Inget åkte ut. Inga kväljningsattacker. Hon åt med hull och hår och flinade mellan tuggorna. Det var precis som hon ville säga ÄNTLIGEN mamma.


  


Kul att det gick så bra första gången. Har alltid haft matglada barn och att introducera annat har aldrig varit något problem. Och barnen har ju varit stora och krävt lite mer än bara bröstmjölk. Så vi får se hur det går i fortsättningen för denna dam. Det ser lovande ut. Hon blev väldigt nöjd i alla fall.


Nu sover hon som en stock vilket inte är så konstigt. Ja förtsa smakportionen kan vara riktigt uttröttande. Både för mor och dotter. Snart är det min tur att somna.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 22 november 2010 10:21

Man hinner inte ens titta på klockan så är det redan måndag. Den här helgen flöt förbi mycket fort. Och ändå tyckte jag inte att vi gjorde något speciellt.


I lördags kväll så pratade Gabriel med sin bror Edvin i telefonen. Det var riktigt kul och höra vad en tvååring och en fyraåring har att säga till varandra. Och de pratade ganska länge också. Kul och lyssna på om inte annat.


  


Och glad blev Gabriel över att prata med sin bror eftersom de inte träffas så ofta.


I söndags kom min dotter hem från sin pappa. Hon hade med sig presenter till mig, goa tjejen. Hon gjorde också detta.


  


En biljett för egentid för mor och dotter. Vad fint av henne och jag blev så glad över detta. Tack älskade Linn!


I och med att vi alla åkte för att hämta henne vid tåget så svängde vi förbi Skövde Arena också. En bil, två bilar, tre bilar.... ett...


  


... flygplan!!?? Felparkering kanske? Ser jag rätt?


  


Ja vi såg rätt. Thomas och Gabriel gick ut för att titta på det. Lite kul ändå, för det såg skapligt malplacerat ut där det stod.


  


Gabriel undrade ganska mycket över flygplanet. För en tvååring så flyger flygplanen i luften, inte utanför Skövde Arenas parkeringsplats. Hjärnan gick på högvarv hos den lille mannen.


Senare fick vi middagsgäst. Thomas arbetskamrat Tobbe kom över och till barnens stora förtjusning. De bokstavligen avgudar honom. Han blev stormad på en gång av hela gänget.


  


Och speciellt Alexander tyr sig till Tobbe... och hans mobiltelefon. Får han inte vara i hans knä eller bli buren så blir han helt hysterisk. Annars är det morfar som gäller.


  


Trevligt var det och kvällen avslutades med en film, en väldigt annorlunda film skulle jag vilja säga. Men den var bra! Repo men.


  


Thomas drömmer sig bort till jobbet. Säger inget mer....


Ja det var den helgen det. Fort som fan gick det i alla fall. Idag är det vanlig skoldag med tider och passa. Så lite skiljer sig från helgen. Det kändes jättekonstigt att stiga upp för att väcka Linn till ljudet av alarmklockan. Alla barnen sov av någon anledning mycket längre idag. Sen blev allt som vanligt igen och hysterin var igång efter sju. Alla hungriga och på en gång.


Nu ska jag förbereda lunchen här för att inte ligga efter i schemat när de vaknar.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards