Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 25 november 2010

Av Trillingmamman - 25 november 2010 20:22

Ja efter lite hets över städandet som blev lite av sista minuten innan gästerna skulle komma så hände det något. Dammsugaren dog.


  


Den blev het, hetare och sen tyst. Helt död och fungerar nu inte längre våran trogna tjänare Electrolux Ultra Silencer. Suget försvann, eller hur man nu ska uttrycka det.


Så det är bara att spotta upp det man har i plånboken igen och köpa en ny. Som tur var så hann jag med två våningar med den, men inte den tredje. Det räckte dock. Morgondagens uppgift blir till att hitta en ny dammsugare.


Middagen blev lyckad och barnen skötte sig också. Och somnade trots det enorma sockerintaget. Gästerna är kvar och jag tänkte inte sitta här länge förutom en liten, liten paus. Saknar dammsugaren redan...


Rest In Pieces!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Av Trillingmamman - 25 november 2010 08:40

... en spade som väntar, ut och skotta bara! Ja det var det som väntades i morse. Sopbilen kommer som bekant varannan vecka på torsdagar. Och i och med nattens snöstorm så var det bara att gå ut och skotta så man kunde dra fram sopkärlet till vägen. Vi pratar inte centimeter längre utan decimeter.


  


Vackert, javisst! Men inte så mycket mer.


Sen var det bara in och forsera med resten. Frukost, matning, blöjbyten ja ni vet resten. Sen tio över åtta så får jag äntligen njuta av en kopp kaffe. Eller rättare sagt jag tar mig den tiden. Men nu är rasten slut!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards