Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 26 november 2010

Av Trillingmamman - 26 november 2010 20:11

En riktig lyxdag blev det idag trots allt. Morgonen bjöd på att ta hand om allt då maken kände sig dålig, inte bara enarmad. Så det blev hans tur att bli sjuk den här gången. Medan han låg kvar i sängen så var det bara för mig att kliva upp eftersom alla små började vakna. Linn skulle till skolan, resten skulle ha frukost, disken.. osv. Klockan tio kom han ner och såg fortfarande dålig ut men något mer utvilad.


  


Från sängen till soffan. Här vilar Thomas med Isac.


Undrar dock i mitt stilla sinne om det hade varit ombytta roller, kunde jag ha gjort samma sak? Sova till tio, kliva upp och lägga mig på soffan.. näe skulle inte tro det va?! Det är en annan historia..... Klagar inte, bara tänker lite väl högt.


  


Hur som haver så tyckte han att jag kunde åka iväg och shoppa lite ( kanske samvetet som pratade ). Vilket gjorde mig väldigt glad och genast på bättre humör. Sådant gillar jag. Iväg bar det och efter en vända så kom jag hem igen.. med ett par skor till mig ( det var ju dammsugare som behövdes ). Härligt att vara varm om fötterna även om dammråttorna och smulorna hoppade högt i alla hörn.


Fast det blev dock ytterligare en vända till för att shoppa så den efterlängtade dammsugaren kunde inhandlas idag också. Efter mycket tänkande och tyckande så kom vi överens om en modell som skulle passa oss.


  


Hmm! Vad är det här för stor kartong undrar Alexander som ändå inte kan låta bli att posera vid fotografering. Måste ju se snygg ut vid kartongen.


  


Och jättepåse också... härligt! Slipper man byta så ofta.


  


Japp det var jag som fick montera eftersom jag hade två händer och ingen instruktion ( för det fanns inte med ). Men det gick ändå. Det var bara att titta på delarna och montera. Som klippt och skuren för det jobbet.


  


Börjar bli färdig här också. Får hjälp av trillingarna som var otroligt nyfikna och skulle vara med hela tiden. Inte hjälp att montera men hjälp till ett försök att rycka och slita av allt eller rent ut sagt förstöra den. Dock stod denna dammsugare pall för det. Och jag säger bara....


  


... välkommen hem vår nya familjemedlem Roberta!


En dammsugare med våt och torr funktion. Hela 50 liters kapacitet, dvs suger upp det mesta. Leksaker, mjukdjur, legobitar, böcker..... ja kanske lite överdrivet. Men se upp barn, städar ni inte så kommer garanterat denna familjemedlem att ta hand om det som ligger på golvet *blink*.


Om jag är nöjd?! Skulle tro det. Ett leende från öra till öra. Nu kan jag med gott samvete ta en vila ikväll, sätta mig i soffan och bara njuta. Och precis det jag ska göra nu.


Ha en underbar fredagkväll alla!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva



Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards