Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Trillingmamman - 2 december 2010 07:39

Ja så var det igår för min del, från morgon till kväll. Har förstås mig själv att skylla då jag var på bakhumör. På morgonen gjorde jag två satser matbröd. Vilket var uppskattat av alla. Sen efter lunch så fick jag tokryck och skulle baka bullar för första gången ( ja ni läste rätt ). Har bakat en del i mitt liv men aldrig bullar. Det gick det med kan jag säga.


  


De såg inte allt för oaptitliga ut heller. Och vid fikat så såg barnen ganska glada ut när dom åt av dom, fortfarande varma var dom bullarna.


  


Alexander håller i allt ifall någon får för sig att ta något ifrån honom. För det går ju inte för sig.


  


Sockerkicken trädde in lite tidigare på Isac som fick för sig att äta bulle utan händer.


  


Lucas både äter bulle och använder den som muggställ. Praktiskt!


  


Även Thomas var nöjd. Han fick med sig ett gäng bullar idag så han kunde bjuda sina arbetskamrater på, första arbetsdagen efter "olyckan".


Igår fick jag lite egentid efter allt som jag stått i under dagen. Så det blev storhandla alldeles ensam, vilket var skapligt skönt. Att bara få gå runt själv i min ensamhet utan att någon stör en stup i kvarten. Dessutom så var det ganska sent så även i affären var det lugnt. Ännu skönare att slippa trängas under rusningen.


Idag åker Volvon in till verkstaden för andra gången då ett fel skall åtgärdas som inte blev sist då delen saknades. Sen skall det vara klart så när som en lite justering på vänster framdäck.

Då har vi två fungerande bilar i huset igen. Nya däcken på Chevan sitter på också och nu är det inga problem att komma upp för backen längre. De som satt innan såldes och det gick fort, absolut inget fel på dom men lite för klena för våran bil som är så tung.


Ja nu väntas alla sysslor och morgonbestyr. Skönt med en liten paus.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva









Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards